_Manne_ Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 Enkel fråga egentligen , kan man använda en BLAU 1-100% kontroller dvs steglös på en jebao pump.. ? Någon som vet ?Med vänlig hälsning, Manne Citera
maxium Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 https://reefbuilders.com/2014/10/30/blaus-reefmotion-dc-pump-controller/ Citera
Ouscazz Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 Ja, jag gör det. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 14 december 2016 Författare Postat 14 december 2016 Ska man tänka sig för ang nätdelen på något sätt eller det är bara o köra ? Citera
Perk Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 Det borde väl gå att bygga om styrenheten från jebao så att den också blir "steglös"?Skickat via Tapatalk Citera
Ouscazz Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 2 timmar sedan, _Manne_ sa: Ska man tänka sig för ang nätdelen på något sätt eller det är bara o köra ? Jag har bara kört på, blandar kontroller och nätdelar huller om buller mellan mina, Blau, Jebao och Skimz. Jag har en kontroller med nätdel fast monterad i sumpskåpet och byter pump efter behov. Fungerar hur bra som helst. Citera
Perk Postat 14 december 2016 Postat 14 december 2016 Fast det är ju olika skit när det gäller styrenheten? Skickat via Tapatalk Citera
Lasse Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 Kan så vara men pumparna är alla Jebao - det kallas OEM och är ganska vanligt MVH Lasse Citera
_Manne_ Postat 15 december 2016 Författare Postat 15 december 2016 Min nya jebao har annan kontroller.. så den går att styra i bättre steg.. fast verkar som det är mellan 65%-100% om jag fattat rätt på hemsidan.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
Linnex Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 (ändrat) Jag köpte nyligen Blau Reefmotion 3K DC och det mycket för kontrollen. Förutom reglering 0-99 så har den två ingångar för två nivågivare. High / Low. Vet inte hur Jabeo startar eller om det är större vikt men pumpen mjukstartar med Blue's kontroll. Tar säkert närmare 10 sek inan den går på max. Däremot har den ingen feed mode. Det går även att köpa kontrollen lös. http://www.aquariatech.eu/digital-dc-pump-kontroller/38-0 Ändrat 15 december 2016 av Linnex Citera
_Manne_ Postat 15 december 2016 Författare Postat 15 december 2016 3 timmar sedan, Linnex sa: Jag köpte nyligen Blau Reefmotion 3K DC och det mycket för kontrollen. Förutom reglering 0-99 så har den två ingångar för två nivågivare. High / Low. Vet inte hur Jabeo startar eller om det är större vikt men pumpen mjukstartar med Blue's kontroll. Tar säkert närmare 10 sek inan den går på max. Däremot har den ingen feed mode. Det går även att köpa kontrollen lös. http://www.aquariatech.eu/digital-dc-pump-kontroller/38-0 Har den pumpen också.. inte farligt dyrt när man får med en så pass bra hastighets styrning , även jag tycker att det vart synd att där inte är en feed knapp i all enkelhet.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.