-Johan- Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Hej mina vänner!Har skaffat mig en Chaetodon rostratus , myspys fisk verkligen!Vad behöver denna ha för mat egentligen ? Har sökt runt lite men inte hittat så mycket om man vad den äter...Matar den med artemia och mysis just nu, torrfoder verkar den inte vilja ha.(den har iof ätit upp alla mina fina rörmaskar )Mvh Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 ']Hej mina vänner!Har skaffat mig en Chaetodon rostratus ' date=' myspys fisk verkligen!Vad behöver denna ha för mat egentligen ? Har sökt runt lite men inte hittat så mycket om man vad den äter...Matar den med artemia och mysis just nu, torrfoder verkar den inte vilja ha.(den har iof ätit upp alla mina fina rörmaskar )Mvh Johan[/quote']https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9167 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-Johan- Postat 9 januari 2006 Författare Dela Postat 9 januari 2006 aha... thx... dock samma mat som jag ger min krabat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Texas Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 En sådan ska jag också skaffa.Tycker dom är jäkligt fina. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xxxperxxx Postat 9 januari 2006 Dela Postat 9 januari 2006 Du menar nog Chelmon rostratus. Prova med små halvöppna musslor. De tar även som sagt rörmaskar och till viss del Aiptasia spp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-Johan- Postat 9 januari 2006 Författare Dela Postat 9 januari 2006 Dra på trissor, japp det menar jag.Chelmon rostratus ska det vara(inte lätt att få ett bra svar när man inte ens kan skriva rätt fråga...) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dimorb Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 har du testat Angel and butterfly frozen diet som kommer från San Fransisco Bay?Det innehåller så mycket som det går och är fanatiskt fantastisk på att få fjärilar att öppna munnen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 har du testat Angel and butterfly frozen diet som kommer från San Fransisco Bay?Det innehåller så mycket som det går och är fanatiskt fantastisk på att få fjärilar att öppna munnen. Annars så får man tvångsmata med pincett tång och en pellets korn. Funkade kanon då jag var tvungen att tvångsmata några gröna leguaner med zephorvasNej skämt å sido. Man får nog testa med olika mat tills man ser att den tar något.Finns numer många bra frysfoder i disken specifiserat till de olika matkraven Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Annars så får man tvångsmata med pincett tång och en pellets korn. Funkade kanon då jag var tvungen att tvångsmata några gröna leguaner med zephorvasNej skämt å sido. Man får nog testa med olika mat tills man ser att den tar något.Finns numer många bra frysfoder i disken specifiserat till de olika matkravenHar du hållt på med kräldjur Wrang ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Måste dock slänga ut en fråga. Är det någon här som har fått dem att överleva en längre tid? Min såg bara fin fin ut men gick ändå ur tiden och jag har fått uppfattningen att fler har råkat ut för detta fenomen. Kanske är matrelaterat... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 10 januari 2006 Dela Postat 10 januari 2006 Nockner: Japp hadde 6st som jag skulle mata upp innan jag sålde de vidare. Zooaffären hadde fått fel storlek och magra stackare så jag var fodervärd till dessa under några månader tills de var gröna och feta igen.Wotan:Hur länge hadde du din innan den gick bort. Åt den som den skulle eller hadde du några problem med den alls.Det är en mycket fin fisk som jag gjärna skulle ha i karet men tvekar väll lite då jag läst och hört att den kan ge sig på musslor å musslor skall jag ha i karet snart hadde jag tänkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.