Gå till innehåll

Chelmon rostratus , vad vill en sån ha?


-Johan-

Rekommenderade inlägg

Hej mina vänner!

Har skaffat mig en Chaetodon rostratus , myspys fisk verkligen!

Vad behöver denna ha för mat egentligen ? Har sökt runt lite men inte hittat så mycket om man vad den äter...

Matar den med artemia och mysis just nu, torrfoder verkar den inte vilja ha.

(den har iof ätit upp alla mina fina rörmaskar :) )

Mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

']Hej mina vänner!

Har skaffat mig en Chaetodon rostratus ' date=' myspys fisk verkligen!

Vad behöver denna ha för mat egentligen ? Har sökt runt lite men inte hittat så mycket om man vad den äter...

Matar den med artemia och mysis just nu, torrfoder verkar den inte vilja ha.

(den har iof ätit upp alla mina fina rörmaskar :) )

Mvh Johan[/quote']

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=9167 ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du testat Angel and butterfly frozen diet som kommer från San Fransisco Bay?

Det innehåller så mycket som det går och är fanatiskt fantastisk på att få fjärilar att öppna munnen. :)

Annars så får man tvångsmata med pincett tång och en pellets korn. Funkade kanon då jag var tvungen att tvångsmata några gröna leguaner med zephorvas

Nej skämt å sido. Man får nog testa med olika mat tills man ser att den tar något.

Finns numer många bra frysfoder i disken specifiserat till de olika matkraven

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så får man tvångsmata med pincett tång och en pellets korn. Funkade kanon då jag var tvungen att tvångsmata några gröna leguaner med zephorvas

Nej skämt å sido. Man får nog testa med olika mat tills man ser att den tar något.

Finns numer många bra frysfoder i disken specifiserat till de olika matkraven

Har du hållt på med kräldjur Wrang ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste dock slänga ut en fråga. Är det någon här som har fått dem att överleva en längre tid? Min såg bara fin fin ut men gick ändå ur tiden och jag har fått uppfattningen att fler har råkat ut för detta fenomen. Kanske är matrelaterat...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nockner:

Japp hadde 6st som jag skulle mata upp innan jag sålde de vidare. Zooaffären hadde fått fel storlek och magra stackare så jag var fodervärd till dessa under några månader tills de var gröna och feta igen.

Wotan:

Hur länge hadde du din innan den gick bort. Åt den som den skulle eller hadde du några problem med den alls.

Det är en mycket fin fisk som jag gjärna skulle ha i karet men tvekar väll lite då jag läst och hört att den kan ge sig på musslor å musslor skall jag ha i karet snart hadde jag tänkt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...