Gå till innehåll

Byggmateriel?


Sillen

Rekommenderade inlägg

PVC-rör finns det såvitt jag vet bara en variant av. Gå till http://www.shop.carlen.biz/ och klicka på länken "Rör & Kopplingar" i menyn. Där får du en bra översikt över tillgängliga PVC-detaljer. Vad gäller själva inköpet får du i vanlig ordning kolla runt lite och finna den leverantör som passar dig (utbud, pris, service mm).

Det var någon sådan typ av lista jag inte hade hittat. Det är en bra början att veta vad som kan förväntas innan man börjar diskutera med försäljare. Kommer slälvklart även i denna fråga se mig runt innan jag bestämmer vad jag ska ha och behöver. Sen får vi se vem jag beställer av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Sillen. För PVC behöver du tangitlim och ett bra lösningsmedel för att rengöra delarna du ska limma. Du ska helst använda PVC-u som är beständigt mot UV-ljus. För slang bör man helst använda sillikonslang då denna avger minst mjukningsmedel till skillnad mot PVC slangar (har jag hört).

Länken som Vargklo gav kan rekommendera starkt, från dom har jag köpt alla mina PVC delar. Annars är det ganska bökigt att skaffa delar då det är nästan uteslutande grossister som har dom dimensioner på rör vi söker.

:) Bra då är jag på rätt väg igen! Nu vill jag komma vidare in i nästa steg. Tackar för mycket värdefull information i ditt första stycke!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...