Gå till innehåll

hjälp mig med test !


SaltisLinda123

Rekommenderade inlägg

testade mitt vatten på calsium idag och då ändrade sig vattenet i burken jätte lite färg när hela sprutan va helt slut.. vad kan det bero på ? 0.00= 500 ppm isåfall för först är ju vattnet rosa men sen när sputan va helt slut så ändrade sig det till lite lila det blev aldrig helt blått ? salifert test kör jag med 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hydrometern visar ofta fel, men lika mycket fel varje gång. 1,024 på din hydrometer kan betyda 1,030 tex. Du behöver inte skaffa en ny mätare utan kan ta med vatten till en affär som mäter med en refraktometer, ta även med hydrometern. Då får du reda på vad som egentligen innebär 1,024 i salthalt på din hydrometer, det kan tex vara 1,018 som hydrometern visar när saltalten är rätt, efter det så kan du använda samma hydrometer när du mäter salthalten men sikta på att den ska visa 1,018 (vilket egentligen betyder 1,024)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, SaltisLinda123 sa:

tills jag inskaffar mig en ny ska jag fylla på med osmos bara för att vara på säkra sidan ?

 Bara för att undvika totalt missförstånd - du fyller väl inte dunstat vatten med saltvatten? Dunstat vatten skall ersättas med RO vatten eller kranvatten - inte vatten med salthalt. Salt dunstar inte - bara vattnet. Skriver detta bara för säkerhets skull

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...