Anne Groot Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Hej alla ni mer erfarna, jag är ny i hobbyn och håller på och undersöker vilka fiskar jag ska skaffa efter att akvariet kan börja ta emot fiskar. Går det att ha flera pyjamas kardinalfiskar eller dödar de starkaste de svaga som i de flesta andra fall? Citera
Petter N Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Jag har fem pyjamaskardinaler i mitt akvarium och har inte upptäckt några problem. Citera
Lasse Postat 10 februari 2017 Postat 10 februari 2017 De bara inte överlever ihop - de blommar helt ut om de får gå många. Som mest hade jag 13 stycken i mitt gamla Percula 120. I mitt nya går 7 stycken och jag skulle vilja ha fler. Denna fisk har alltid varit min huvudfisk i mina större akvarier. Lugn och sansad och tålig när den väl acklimatiserat sig. Den är ibland känslig vid importen men har den väl kommit igång att äta fungerar den bra och är tålig. Se här 7 st totalt MVH Lasse 3 Citera
jarecki68 Postat 10 februari 2017 Postat 10 februari 2017 fint vattenrörelse Lasse men var tog sanden vägen? tog du bart del av sanden , jag trodde att du gillar ha det lite tjockare ? 1 Citera
Anne Groot Postat 10 februari 2017 Författare Postat 10 februari 2017 Jätteroligt att höra, tusen tack! Då ska jag absolut planera in ett stim. Citera
Lasse Postat 10 februari 2017 Postat 10 februari 2017 9 timmar sedan, jarecki68 sa: fint vattenrörelse Lasse men var tog sanden vägen? tog du bart del av sanden , jag trodde att du gillar ha det lite tjockare ? Jag har ju en djup bädd i bakkant. Det är mitt "Gung" som flyttat sanden i framkant. Börjar bli gott om kalkalger på glaset nu så det gör inget MVH Lasse Citera
Nelli Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 On 2017-02-10 at 07:36, Lasse skrev: De bara inte överlever ihop - de blommar helt ut om de får gå många. MVH Lasse Jag har två fullvuxna i olika kar (va rädd att sätta ihop dom efter en dålig erfarenhet med mandariner:() vet dock inte vilken kön dom är.. skall man tänka på nåt innan flyta ihop dom två, tack? Citera
stigigemla Postat 9 januari 2021 Postat 9 januari 2021 Pyjamaskardinaler brukar vara fredliga mot varann och alla andra. Är det däremot Banggaikardinaler du har går det inte att ha 2 av samma kön i ett kar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.