jonasroman Postat 21 mars 2017 Dela Postat 21 mars 2017 20 minuter sedan, m0jjen sa: Vad är definationen av en stor skummare? Har för mig att du har en BK? hur långt är ett snöre?;-)....skoja lite...jag brukar tänka: den rekommenderade volymen x 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 21 mars 2017 Författare Dela Postat 21 mars 2017 (ändrat) Den beställda är en nyos quantum 160 med 1500lph luft. 250-1000L. Är den speccad för. Jag hsr 425 genom mitt reefer 425xl Ändrat 21 mars 2017 av m0jjen 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 21 mars 2017 Dela Postat 21 mars 2017 @Lasse, här snubblade jag över en artikel som stöder din tes, som jag tyckte var mkt intressant. Man mäter fotosyntesen hos zooxatnhellen med en PAM-mätare eller va ddet nu hette, o såg att PAM gick till o med ner lite vid högre alk (läs mer HCO3, mindre CO2). Dock gick PAM upp vid högre pH fast inte hs alla koraller o inte över ph 8.2... sweetspot tror jag ligger högre än 8.1, men helt klart tror jag du har en poäng...jag har alltså ändrat mig o tror lite mer på din teori nu;-). Jag sa ju att den var intressant;-) http://www.advancedaquarist.com/2014/7/corals Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 21 mars 2017 Dela Postat 21 mars 2017 29 minuter sedan, m0jjen sa: Vad är definationen av en stor skummare? Har för mig att du har en BK? BK 200 som drar upp till 1500 liter luft per timme. Jag kör den teoretiskt ca 1250-1300 l/t. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 21 mars 2017 Dela Postat 21 mars 2017 När jag skruvade upp farten på skummarpumpen från 60% effekt till 88% ökade pH med ~0,1 över hela dygnet. Pumpen är på 50W. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 21 mars 2017 Författare Dela Postat 21 mars 2017 Pumpen på nyos är inte ställbar så den borde leverera bra heltiden. Enligt rescensioner ska det va en grym skummare även om bk såklart toppar marknaden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 21 mars 2017 Dela Postat 21 mars 2017 Pumpen på nyos är inte ställbar så den borde leverera bra heltiden. Enligt rescensioner ska det va en grym skummare även om bk såklart toppar marknadenMen, det går väl att ställa flödet genom ett munstycke på sugsidan, eller? Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 21 mars 2017 Författare Dela Postat 21 mars 2017 (ändrat) 32 minuter sedan, Ouscazz sa: Men, det går väl att ställa flödet genom ett munstycke på sugsidan, eller? Skickat från en iPhone med Tapatalk Ja, Absolut! Ändrat 21 mars 2017 av m0jjen Feta fingrar på mobilen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.