Jokkmokksjocke Postat 16 juni 2017 Författare Postat 16 juni 2017 Dammet avblåst och nya batterier i den gamla Nikon-kameran, testade lite och de är ju helt klart lite roligare optik än mobilen :-) Gonioporra 4 Citera
j0nas Postat 16 juni 2017 Postat 16 juni 2017 Grymt! Vad är det för röd chalice(?) på första bilden. 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 16 juni 2017 Författare Postat 16 juni 2017 (ändrat) 6 minuter sedan, j0nas sa: Grymt! Vad är det för röd chalice(?) på första bilden. Tack :-) De börjar ta sig. Det skall vara en Ultra från Australien Ändrat 16 juni 2017 av Jokkmokksjocke Citera
Jokkmokksjocke Postat 17 juni 2017 Författare Postat 17 juni 2017 Några bilder till, experimenterar lite med ljus etc... 3 Citera
Jokkmokksjocke Postat 20 juni 2017 Författare Postat 20 juni 2017 Lite matning i bilder. Blir nog att investera i en macrolins också. 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 22 juni 2017 Författare Postat 22 juni 2017 Idag blev den en liten film, testar en ny mat pryl. 3 Citera
kaptenen Postat 27 juni 2017 Postat 27 juni 2017 Ser riktigt fint ut ju! Vad använder du för skummare till karet? 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 27 juni 2017 Författare Postat 27 juni 2017 Ser riktigt fint ut ju! Vad använder du för skummare till karet? Tack! :-) Nyos 120 Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
kaptenen Postat 27 juni 2017 Postat 27 juni 2017 Okej! Är du nöjd med den so far? Sitter själv och knåpar lite på olika skummare då jag funderar på att skaffa ett saltvatten igen, då i liknande storlek. Ger den ifrån sig mycket ljud eller är den tystgående? Minns för ett par år sen då jag köpte nån skummare för en billig peng och när man kom hem och startade upp den så lät det som att nån granne borrade i lägenheten bredvid.. 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 27 juni 2017 Författare Postat 27 juni 2017 Okej! Är du nöjd med den so far? Sitter själv och knåpar lite på olika skummare då jag funderar på att skaffa ett saltvatten igen, då i liknande storlek. Ger den ifrån sig mycket ljud eller är den tystgående? Minns för ett par år sen då jag köpte nån skummare för en billig peng och när man kom hem och startade upp den så lät det som att nån granne borrade i lägenheten bredvid..Haha.. jag har inte så mycket erfarhet av skummer generellt men är sjukt nöjd med den. Den låter ingenting de kan jag garantera. Super tyst.Jag kommer köra en större Nyos till mitt stora kar sedan. Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
JonasK Postat 27 juni 2017 Postat 27 juni 2017 1 timme sedan, Jokkmokksjocke sa: Jag kommer köra en större Nyos till mitt stora kar sedan. Åh, vad har du planerat? Reefer 450? 1 Citera
thorbjörn jömsson Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Är det ngn av oss som skaffat reefer akvarium som inte planerar för 450? hehe 2 Citera
Jokkmokksjocke Postat 28 juni 2017 Författare Postat 28 juni 2017 (ändrat) Haha! Vet inte men runt 700liter någonstans. Blir nog inget färdigt utan måttbyggt. Skall bygga in det i en bokhylla som just nu bara finns mitt huvud... :-) Har även större planer under mitt garage...men vi får se. Ändrat 28 juni 2017 av Jokkmokksjocke 2 Citera
Jokkmokksjocke Postat 29 juni 2017 Författare Postat 29 juni 2017 (ändrat) Min Pavona verkar ha suttit för nära min ena Alveopora. Har blivit blek på ena sidan. Har nu flyttat den samt gjort plats för två till som kommer strax. Tog bilder med två olika ljus på ena Alveoporan. Samt lite andra bilder i diverse belysning. I övrigt funkar allt mycket bra, stabila värden och börjar bli mycket kalkalger. Skickade in ett vatten test idag. Ska bli kul att se hur de ser ut :-) Ändrat 29 juni 2017 av Jokkmokksjocke För jag var klantig Citera
Jokkmokksjocke Postat 30 juni 2017 Författare Postat 30 juni 2017 Karma, rättvisa eller motsvarande. Det verkar som jag har en sheriff i mitt kar. De onda pepparmintsräkan är borta......inte ett öga är torrt! 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 6 juli 2017 Författare Postat 6 juli 2017 Hittade kvarlevorna, han hade hoppat ur karet. Låg en torr räka bakom möbeln. Citera
kaptenen Postat 6 juli 2017 Postat 6 juli 2017 25 minuter sedan, Jokkmokksjocke sa: Hittade kvarlevorna, han hade hoppat ur karet. Låg en torr räka bakom möbeln. Tråkigt när sånt händer.. Har själv funderat på att bygga något nätliknande över karet för att just slippa sådant, ska bara komma på de snyggaste och smidigaste sättet att utföra det på! 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 6 juli 2017 Författare Postat 6 juli 2017 Tråkigt när sånt händer.. Har själv funderat på att bygga något nätliknande över karet för att just slippa sådant, ska bara komma på de snyggaste och smidigaste sättet att utföra det på! Nja, min pepparmintsräka var ond. Så denär ingen som sörjer han. Men hoppas inget annat hoppar ur :-)Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 7 juli 2017 Författare Postat 7 juli 2017 Då kannan åka på semiter då :-) Trevlig sommar på er! 1 Citera
JonasK Postat 9 juli 2017 Postat 9 juli 2017 On 2017-07-07 at 15:10, Jokkmokksjocke sa: Då kannan åka på semiter då :-) Haha, redan öppnat första ölen? Trevlig sommar på dig med! Själv ligger jag i Spanien och har det gött. Men det är inte utan att jag saknar mitt kar! 1 Citera
Jokkmokksjocke Postat 9 juli 2017 Författare Postat 9 juli 2017 8 minuter sedan, JonasK sa: Haha, redan öppnat första ölen? Trevlig sommar på dig med! Själv ligger jag i Spanien och har det gött. Men det är inte utan att jag saknar mitt kar! Oja, taggade mig själv i Alaska men sitter i en stuga i Danmark...nu kan ingen hitta mig :-) #Tuborg Citera
Jokkmokksjocke Postat 17 juli 2017 Författare Postat 17 juli 2017 (ändrat) Jaha då var man hemma. Efter att konsumerat glass och diverse dryck i Danmark Det blev en storstädning i akvariet. Ändrat 17 juli 2017 av Jokkmokksjocke Citera
Jokkmokksjocke Postat 4 augusti 2017 Författare Postat 4 augusti 2017 Ytterligare en vecka borta från karen avklarat. Den gång såg det bättre ut när jag kom hem än förra gången. Köpte en Anemon innan jag åkte ihop om att Frostbite clownen skulle flytta in där istället för i min Alveopora. Men när jag kom hem bor samhets clownen där. Verkar som de inte längre vill vara med varandra...då är frågan vad man skall göra. Skaffa en till av varje tro jag blir katastrof. Får sälja en av dem kanske. Eller bara ha dem som de är. Matade Scolymian lite också, flyttade den till stenen jag tänkte ha anemoner på då Anemoner ville sitta där Scolymian var. Och Scolymian har ju prio ett i mitt kar så han fick en egen sten. Citera
Jokkmokksjocke Postat 10 augusti 2017 Författare Postat 10 augusti 2017 (ändrat) Skall nu genomföra ett experiment av detektiv slag. Då det sista Marinlab-testet hade konstiga fosforvärden kommer jag nu göra följande: Skicka in ett Tritontest och två stycken Marinlab. Tagna exakt samtidigt...ska bli spännande att se :-) Marinlab-testen kommer jag skicka med en dags mellanrum för att de inte skall komma exakt samtidigt Ändrat 10 augusti 2017 av Jokkmokksjocke Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.