Anders Häll Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Vet inte riktigt om detta är standard utrustning i alla kar men jag tyckte attdet skulle kunna vara en kul grej. En till kamera är planerad, men den ska tätasordentligt först, sedan ska den ned i karet. UV kamera alltså (Under Vattens kamera) Länken kommer här: Bosses Saltvattenskar. Citera
Wotan Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Klart en rolig idée. Skulle vara kul om det blev fler av dessa live kameror... Citera
Cathulu Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Bra ide!!Man får väl ta och sätta upp en själv då .Hur har du tänkt göra din UV camera? en glaskub med web kamera i? Citera
wrang Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Kanon. Har själv en men har ej satt upp den igen. Skall se om man kan köpa en nätverkskamera istället så man slipper den där extra datorn vid karet.Coralvue har en UV kamera vad jag sett på dersa sida Citera
Anders Häll Postat 20 januari 2006 Författare Postat 20 januari 2006 om ni klickar på mitt inlägg så kommer ni in på min redan existerande kamera... Den kommande kameran ska inhandlas, strippas på sitt skal, silliconas in duktigt.Sedan ska tätheten kontrolleras i sötvatten för att till slut sänkas ned i karet,bönen ska bes att det håller tätt sedan bara sitta framför datorn i andra rummetnär man jobbar å bara njuta av karet Citera
jimmy Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 vad är det du har på stenarna är det alger eller mjukkoraller ? Citera
Anders Häll Postat 20 januari 2006 Författare Postat 20 januari 2006 haha det e en gräsmatta... Jag ska inhandla en färsk å ren stålborste å ge allt en behandling!! Citera
Halogen Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Hej,Hur gör man rent praktiskt för att koppla in en webkamera. Är det bara att plugga in USB och köra?Man måste väl ha något program för att lägga ut sändningen? Dumma frågor kanske men jag är ingen "hacker" direkt./ Hälsningar Pär Citera
wrang Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Halogen:Bosses webbkamera kör med detta program: http://www.webcamxp.com/Själv har jag tyckt om Active WebCam Pro Citera
Anders Häll Postat 20 januari 2006 Författare Postat 20 januari 2006 Tack Wrangen. Joo jag använder webcamxp av den enkla anledningen att det tillåtermig att kasta in fler kameror vid behov. Som ni läst så kommer det snart en UV kamera med. Citera
Laggeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Coolt. Har båda programmen hemma och en webcam över som skulle fungerat på samma vis på mitt gamla 720-kar, men en större läcka satte käppar i hjulet... Nu kan man ju testa igen då kanske.... Citera
Halogen Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 OK!Det blir till att handla en webkamera. Något på man ska tänka på vid köp? Citera
GustavF Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Kommer tyvärr inte åt kameran just nu. Men det kanske bara är tjall på linan. Försöker igen imorgon.Till mitt sötvattenskavarie satte jag förra sommaren upp en webkamera. Jag var borta mycket och då var det skönt att kunna kolla til det ibland. Citera
wrang Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Halogen:Ja jag tycker man skall sattsa på en nätverkskamera. Så slipper man en extra dator. programmen ifråga är otroligt processor krävande Citera
GustavF Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Finns det några billiga nätverkskameror? De jag har sett kostar en bra slant. Citera
Ahab Postat 22 juni 2008 Postat 22 juni 2008 Finns det några billiga nätverkskameror? De jag har sett kostar en bra slant.Bump! Ingen som vet om några billiga? Citera
wrang Postat 22 juni 2008 Postat 22 juni 2008 Kolla i denna tråd som var uppe för 2 veckor sedan Webkameror Vad får de kosta de jag sett kostar som minst68535 Level1 FCS-1020 Nätverkskamera 799,00:_www.kjell.com Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.