Strom Postat 31 maj 2017 Postat 31 maj 2017 Hej! Skulle uppskatta om så många som möjligt ville svara på EN enkel fråga. Det handlar om du skulle välja odlad korall framför "vildfångad" om du hade möjlighet. Eventuellt används svaren i en kandidatuppsats. https://www.webbenkater.com/s/2b4ba53 Tack så mycket! Citera
stigigemla Postat 31 maj 2017 Postat 31 maj 2017 Havsodlad, Europaodlad, lokalt odlad = fragg från saltis? Citera
Lasse Postat 31 maj 2017 Postat 31 maj 2017 Hej Jag tycker som Stig att det borde vara de alternativ som han nämner. Jag antar att du menar att välja mellan de så kallade havsodlade och sådana som bryts direkt från reven. Många koraller som säljs idag är tillhör de som havsodlas. Många koraller får inte importeras till EU om de inte är odlade. Jag personligen skulle köpa havsodlat före vild"taget2 men kanske övervägt Vild"taget" om jag fått välja mellan detta och odlade i Europa. MVH Lasse 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.