Ek_off Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Hej alla glada! Jag har en Back-to-nature slimline bakgrund i mitt kar, hur klarar det sig mot sjöborrar? Har hört att de kan gnaga ganska rejält, stämmer detta? Funderar på att skaffa en tuxedo om det hade funkat! Mvh Niclas Citera
addo Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Jag har ingen egen erfarenhet, men kan ropa på @Lasse. Han borde ha koll på kombinationen sjöborre och btn. 1 Citera
Alexraptor Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Tror inte det skulle klara sig något vidare då sjöborrar kan till och med urholka levande sten och gnaga sig igenom strömkablar. Citera
BatmanGefle Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Jag har en tuxedo (Mespilia) tillsammans med BTN-bakgrund, och det går hur bra som helst!Den härjar runt och välter och drar runt saker, men den tuggar inte alls på saker den inte ska tugga på. Men det är säkert lite beroende på personligheten på dem...vissa gnager, andra inte. Skickat från min Reeflink med Tapatalk Citera
Lasse Postat 28 juni 2017 Postat 28 juni 2017 Att tro är inte att veta. Vissa arter kan nog gnaga. Personligen har jag bara råkat ut för det vad gäller moduler, framförallt de kompakta varianterna som kan ha korta men kraftiga taggar. Det finns en som ser ut som en mina - den gnagde helt tydligt hos mig. Men inte på slimeline. I mitt senaste har jag inte haft varken sjöborrar eller eremiter som skadat bakgrunden. För närvarande finns det en rätt stor långtaggad svart borre (diadema sp) MVH Lasse Citera
Ek_off Postat 12 juli 2017 Författare Postat 12 juli 2017 Låter som det är bäst att inte chansa! Citera
Lasse Postat 13 juli 2017 Postat 13 juli 2017 Nu förstår jag inte. Jag upplever det inte som ngt problem. Se min tråd MVH Lasse Citera
Rosie Postat 13 juli 2017 Postat 13 juli 2017 Är det inte framförallt de arterna som tillhör gruppen "rock urchins' som kan gå på och t o m beta ner sig i levande stenen?Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.