Alexraptor Postat 24 juli 2017 Postat 24 juli 2017 Någon som har erfarenheter att dela med sig om Pocillopora? Har hört att den kan bli något av en landsplåga för vissa då den är en av få koraller som producerar larver i akvariet och kan sprida sig precis överallt. För mig låter det både väldigt spännande men också lite skrämmande. Citera
Rameau Postat 25 juli 2017 Postat 25 juli 2017 Jag fick en gång en som växte på returröret, men en plåga har jag aldrig hört om.. det är trots allt en sps, så den växer inte superfort. Inte snabbare än att man kan ta bort de om man inte gillar läget Citera
Johan Svensson Postat 25 juli 2017 Postat 25 juli 2017 Spännande. Jag har aldrig hört det innan. Har en ganska stor koloni som växer på bra som jag haft strax över ett år. Aldrig märkt det börjar växa pocillopora på olika ställen. /Johan Citera
Ouscazz Postat 25 juli 2017 Postat 25 juli 2017 Landsplåga är en överdrift. Jag har haft spridning på Pocillopora Damicornis som är extremt snabbväxande. Men det är inget problem eftersom det är jättelätt att avlägsna oönskade kolonier. Skickat från en iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.