Postat 3 timmar sedan3 tim Exakt, gammalt hus...Kommer du ihåg @runstenen att jag drog ett extra plast rör från min vattenmätare till osmos för att jag hade jättehöga värden av koppar, järn ( mässing?).Mitt hus är från 1931 så det är en salig blandning av alla olika metaller i alla rör.Om jag inte minns fel så hade jag över 700 i silicon innan jag plocka ur mina Siporax ringar.Och efter det ligger värdet bra tycker jag 👍 Ändrat 2 timmar sedan2 tim av saltatrox
Postat 1 timme sedan1 tim Den mängd kisel som visas på de olika ICP testerna härrör oftast inte från RO vattnet man använder om man inte kör utan vattenbyte. Kör man utan vattenbyte - så kan det ackumuleras. Räcker dock normalt med en mixed bed jonbytare för att fixa 0 i inkommande vatten. Istället kommer4 kislet - enligt min mening - i huvudsak från sand och sten. Märk också att GFO tar bort kisel också. Mitt kisel i akvariet i förhållande till i RODI vattnet. Det finns inget sambandMVH Lasse Ändrat 1 timme sedan1 tim av Lasse
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.