Bujje Postat 4 november 2017 Postat 4 november 2017 Guiden! Har under en tid varit på jakt efter en sump. Verkar dock som att valmöjligheterna när det kommer till affärer i Sverige som säljer akvarium efter kundens mått minskat. Känns som allt fler tittar utomlands nuförtiden vid köp av akvarium. Någon som har tips på en svensk affär som kan konkurrera med de utländska priserna? Känns som att bygga själv blir mer och mer troligt - även om det är sista utvägen. Citera
mikoto Postat 4 november 2017 Postat 4 november 2017 Jag var iväg och prata med Sivert i Falköping häromdagen och han kunde fixa akvarier måttbyggda hävda han, du kan ju ringa och kolla vad han kan lösa(Siverts Djurhörna). Annars erbjuder Imazo att bygga måttbeställda kar med, så både Arken Zoo och Djurmagasinet här i stan borde kunna lösa en beställning åt dig. Men det är frågan vad de tar för det. Och hur motiverade de är, bägge butikerna känns idag lite lata på fiskfronten tyvärr... Om du orkar åka en bit så fixa Nols Ciklidhobby kar också, jag tror de beställer från Jagefeldt i Lysekil. Han verkar riktigt duktig. 1 Citera
danne031 Postat 10 november 2017 Postat 10 november 2017 På sin höjd 7 av 10 ger jag jagefelts kar och då är jag snäll.. Jag har för mig akvarielagret bygger också? Fast jag vet inte om de skickar, Nols/Jagefelt gör det inte. Citera
addo Postat 10 november 2017 Postat 10 november 2017 Både A-lagret och Triton kan man beställa i från. Jag tror dock det är samma glasmästare som bygger åt båda. Citera
mikoto Postat 11 november 2017 Postat 11 november 2017 Nu har jag fått mina två Imazo limmade kar iaf. Är klart nöjd :-) Har sett finare kar med, men de här duger gott och väl. Kommer nog ta från de igen om jag inte hittar något lika smidigt ställe att beställa ifrån. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.