Dimorb Postat 19 november 2017 Postat 19 november 2017 Installerade 3 st i mitt akvarium i går och noterade då att pumparna spänns fast i fästet med hjälp av två skruvfästen som dras in i pumpen. Det är helt tydligt att de är av metall. Vilken metall är för mig okänt. I vilket fall som helst. Pumparna skall fungera till saltvatten enligt tillverkaren men vad är era erfarenheter? Startar Sicce voyager pumparna å rosta med tiden eller är det ett material som inte rostar i saltvatten? Citera
NEXUS Postat 20 november 2017 Postat 20 november 2017 Köpte även jag två på en sida som reade ut dom. Funderar på detta med låter din mycket Citera
Dimorb Postat 21 november 2017 Författare Postat 21 november 2017 @NEXUS då får vi se vem som får rost i akvariet och förgiftning först De låter/tjuter i starten. Kopplade på den lilla plastbiten som skall ge ett bredare flöde och nu är det tyst (5-6 dagar sedan inkoppling). Citera
mikoto Postat 21 november 2017 Postat 21 november 2017 Sicce och även Aquarium Systems har metallskruvar på flera av sina pumpar, det har inte varit något bekymmer någon av pumparna jag ägt :-) Tror de är i rostfritt eller syrafast, överlag klarar metalldelar ganska bra att sitta under vatten utan större åverkan. Därmed att sitta på något som sitter i luften lite ovanför vattenytan. Det är en riktigt tuff miljö. Jag har haft slangklämmor i rostfritt på min returpump. En under ytan och en ovanför ytan sin säkra slangen till röret. Den som satt(och sitter) under ytan använder jag än, mer än 5 år senare. Den andra fick jag skrota för länge sedan... Citera
NEXUS Postat 21 november 2017 Postat 21 november 2017 Låter toppen, angående metallen, ljudet i mina är väldigt högt, man hör dom när man är i rummet bredvid. Funderar på en sådan kontroller så man kan få ner varvet på dom lite. Någon testat den och är nöjd? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.