jens karlskrona Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Någon som har nån kommentar om denna regulator?Det är en regulator för Livsmedels-Co2.. Citera
stigigemla Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det är ju två!Manometern för utgående tryck skulle jag byta. Själv har jag en 10kg:s. Citera
jens karlskrona Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Japp..Men det verkar gå att ta bort den ena..Jag har oxå en 10 kg tub om det är det du menade!?Alla klockor är testade och klara.Borde det gå att använda denna Stig eller någon annan?Mvh Jens. Citera
jens karlskrona Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 Oups..Du menade att byta ut manometern mot en mindre typ 10 kg...Jag e´med.. Citera
stigigemla Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nej jag tänkte bara att det kanske går att sälja den ena till någon behövande.Det gäller bara att fixa kopplingar. Ställer du in ett kilo tryck på utgången blir ju utslaget på manometerskalan så litet så det blir svårt att ställa in. Du behöver bara en nålventil på utgången och en kalkreaktor så är det klart. Citera
Capote Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Nej jag tänkte bara att det kanske går att sälja den ena till någon behövande.Det gäller bara att fixa kopplingar. Ställer du in ett kilo tryck på utgången blir ju utslaget på manometerskalan så litet så det blir svårt att ställa in. Du behöver bara en nålventil på utgången och en kalkreaktor så är det klart.Behöver man egentligen nålventil om man har automatisk CO2-reglering(el-ventil)? Jag har själv en manometer med nålventil till min automatiska CO2-reglering för att det satt en sådan på manometern när jag köpte den, men det är väl egentligen inte nödvändigt när man inte skall ställa in en bubbelfrekvens eller hur? Citera
stigigemla Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det blir svårt att ställa in så att kommer en lagom mängd CO2 annars. Nålventilen begränsar flödet så att automatiken har en chans att hänga med. Citera
Capote Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Det blir svårt att ställa in så att kommer en lagom mängd CO2 annars. Nålventilen begränsar flödet så att automatiken har en chans att hänga med.Tackar, bra att veta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.