Ted Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Ska modifiera sumpen - kommer därför att behöva använda silikon för att fästa nya glasskivor. vilket silikon använder ni? Jag vill ha ett som är för akvarier och som härdar fortast möjligt!!! Tacksam för svar Ted Citera
Slanten Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Det finns akvariesilikon på Bauhaus, men det härdar på några dagar. Hur snabbt vill du att det ska härda? Varför ska det gå snabbt? 1 Citera
mcjagg Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Hej det finns bra akvarium silicon på jula jag limmade om min sump och det var torrt på 24tim bara man inte smetar dit för mycket silicon 1 Citera
Johnny Tveit Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Jag köpte också på Jula. sök på akvariesilicon på Julas hemsida Citera
Ted Postat 10 december 2017 Författare Postat 10 december 2017 Det finns akvariesilikon på Bauhaus, men det härdar på några dagar. Hur snabbt vill du att det ska härda? Varför ska det gå snabbt?Ska limma i befintlig sump under tanken. Vill inte vara utan skummare för länge - därav tidsaspekten. TSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
mcjagg Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Jag gjorde samma sak jag sänkte vatten nivån i sumpen men 1-2 dagar utan skummare är absolut inga problem 1 Citera
Slanten Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Om du ser till att det är rätt tunna, men breda fogar härdar det fortare. 1 Citera
stigigemla Postat 10 december 2017 Postat 10 december 2017 Värme och hög luftfuktighet gör att det härdar fortare. Lägg en blöt handduk bredvid fogen. 1 Citera
Ted Postat 11 december 2017 Författare Postat 11 december 2017 Vad skulle ni använda för att göra rent med innan ni silikonar? Jag menar för att få silikoner att fästa....Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.