lennie Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Som inte jag har satt ditt.Kanske en dum fråga. Kan dem skapa sig själva?Eller har den ”hängt” med när jag köpt LS Den är va 1 cm stor och ser ut att vara en krabba.Om man tittar riktigt noga så ser det ut som om det sitter en liten krabba på denna som är inte större är några mm. Har försökt få en bild på den. Men har inte lyckats än.Men kameran ligger vid akvariumet och väntar på att han ska vissa sig. Han bor i en spricka vid kanten mellan koral stenen och en död sten. Så det är lite svårt att få en bild då han ofta gömmer sig inne i stenen. Citera
Draedon Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 man brukar kunna få med en hel del med LS har jag hört.. själv har jag inte fått med något djur, men däremot en liten skivanemon och en pyttekorall som börjat växa till sig Citera
Hanss0n Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 lennie du har ju handlat på spiggens i landskorna ?? bra utbud?? Citera
lennie Postat 31 januari 2006 Författare Postat 31 januari 2006 lennie du har ju handlat på spiggens i landskorna ?? bra utbud??Spiggens i landskrona har jag aldrig ens varit i. så där kan jag inte säga så mycket om den butiken. Handlar hos zoo giganten (lomma) Tycker det är en bra butik. Fast att dem inte riktigt kan hjälpa till alltid.Men helt klart den bästa butiken runt Malmö Citera
Hanss0n Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 oki haha nån som sa i en av dina trådar om alger att du handlat den på spiggens:hah ..ok men jag handlar ossså på zoogiganten..tycker det e en bra affär:pförutom priserna:p hah ha de Citera
SydpOlof Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Har ett 500 liters helglasakvarium som jag tänkt ska bli en levande prydnad. Min fråga är då vad det nödvändigaste i utrustningsväg är för att få ett stabilt saltvattensakvarium?Något utöver cirkulationspumpar och saltvatten man behöver? Citera
Draedon Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Men herregud, starta en ny tråd istället för att bumpa en jättegammal tråd som inte ens har med din fråga att göra. Citera
Klubbsson Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Han kanske vill ha ett krabbakvarium? det vore ju ganska coolt Citera
saltmarcus Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 försök att ta en bild av krabban så vi får se hur han/hon ser ut Citera
bläckis Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 ja jag har också fått me en krabba den har röda ögon och brun. har inte skadat någon fisk vad jag vet, men är de nån som vet om den är farlig för resten i akvariumet elr inte. Svara gärna om ni kan Citera
Illustratören Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Krabban du har, har den två ljusare ränder på ryggen eller är den helbrun? Är det bali sten så kan de vara denna krabba och om de är en så kan du vara lugn.Ser krabbaten (ordvits) ut som dessa: Citera
pimo Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Har hittat 2 krabbor i mitt kar, har plockat ut båda två.Även om dom flesta kanske inte gör någon skada så tvivlar jag på att dom gör någon större nytta heller, och man ser dom ju knappt, så jag ser ingen mening med att ha dom kvar och riskera att dom skadar nått. Citera
Illustratören Postat 23 juli 2007 Postat 23 juli 2007 Mina äter skit verak det som, har proppat ner 2st i sumpen och dom lever än (4mån). Citera
bläckis Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 jaaa tack så hemskt mykt min liknar exakt som den där på bilden då kan ja va lung då. Fast på akvarie hobby så frågade jag va ja skulle göra då sa han att ja skulle ta bort den så jag är lite osäker.vem ska ja lyssna på ??. FICK HEM MINA 2 BLENIDER I DAG =) Citera
Illustratören Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 Gör som du vill, jag har iallafall en hel del krabbor i mitt kar och dom har inte gjort någon skada på varken koraller eller firrar. Det enda dom gör som är lite jobbigt är välter småsten och nyplacerade fraggar. Citera
bläckis Postat 24 juli 2007 Postat 24 juli 2007 ok tack för hjälpen men jag behåller den då så får vi se men jag vet i alla fall till 99% att det va en sån där på bilden Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.