Leoparden Postat 24 december 2017 Postat 24 december 2017 Jag söker bra foder. Fiskar jag har är 2 clowner, bicolor dvärgkejsare och en gul kirurg. De har inte riktigt förstått grejen med nori så det hänger bara och luckras upp. Tips på bra och populär mat önskas! Citera
bengt Postat 25 december 2017 Postat 25 december 2017 Ocean nutrision formula two flakes är bra och även O.S.I spirulina flakes tilll dina fiskar. Citera
Genne Postat 25 december 2017 Postat 25 december 2017 Det finns ett antal mycket bra djupfrysta foder att ge till fiskarna som dom verkligen uppskattar. Din handlare har säkert ett par som funkar för saltvatten Citera
Christian J Postat 25 december 2017 Postat 25 december 2017 De fattar säkert galoppen med norin efter några dagar. Annars är t ex fryst mysis både nyttigt och av lämplig storlek för dvärgkejsare och kirurger. Citera
stigigemla Postat 25 december 2017 Postat 25 december 2017 Clownfiskar är planktonätare. Det betyder att de inte ser om det sitter eller hänger foder i akvariet. De kan ofta lära sig att äta fastsittande mat men vegetariskt är inte favoriten. De äter ofta alger som man skrapat loss från rutan men jag har aldrig sett en clownfisk äta fastsittande alger. Kirurger och dvärgkejsare däremot äter mest från stenen och hittar fastsittande mat när de väl lärt sig att känna igen den. De lär sig snabbt att äta kringflytande mat oftast redan hos importören. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.