Lasse Postat 7 januari 2018 Postat 7 januari 2018 (ändrat) 1 timme sedan, Henric sa: Var har de varit o kontrollerat? Lerum kommun har skickat ut papper som talar om en kommande kontroll MVH Lasse Ändrat 7 januari 2018 av Lasse Citera
Lasse Postat 7 januari 2018 Postat 7 januari 2018 (ändrat) Det hänvisar till ett inlägg i tråden om Mo där någon Stockholmare sa att han fått reda på att vodka var värre än NoPoX vad gäller Mo. Han angav Fredrik på Triton som källa och det gjorde att jag drog slutsatsen att det var Triton i Stockholm - inte Triton Lab - de har aldrig nämnt Vodka som källa nämligen. Ursäkta oklar formulering och syfte till annan tråd MVH Lasse Ändrat 7 januari 2018 av Lasse Citera
runstenen Postat 7 januari 2018 Författare Postat 7 januari 2018 Vi kan nog bortse det där med Vodka/Mo tills vi vet mer. Men om ngn som kör vodka och har gjort ett icp : Vad fick du/ni i Molybdenum ? Och hur stor dos på hur stor volym och hur länge. Så har vi ngt att gå på. @Lasse tex Citera
Colan Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 Aquaforest salt har väldigt låg mängd sulphur i sitt salt,bara konstaterande av flera efter icp-test. Läste också att Nopox innehåller tydligen ganska stora mängder mo enligt Tim cardwell (stavning) från triton-lab vilket gör att nu ofta överstiger rek. Vis nopox användning (iofs bra om man ligger lågt ;-)) 1 Citera
Maglofster Postat 8 januari 2018 Postat 8 januari 2018 (ändrat) Jag fick svar från mitt första ICP hos Triton nu i veckan som var. Låga nivåer av Aluminium Låga nivåer av Bly För högt Lithium För högt Molybdenum Något förhöjt Zink Jag startade upp med RO/DI vatten med Vertex bästa anläggning, kompletterad med ett Aqua Light silikatfilter. Lät anläggningen gå 100 liter vatten rakt ner i avloppet innan jag började fylla akvariet. Salt är RedSea Coral Pro. Som sten körde jag Carib Sea Life Rock, väl avsköljd. Sand är Natures ocean, Black beach sand. Alla komponenter var väl rengjorda innan jag startade upp karet. Jag körade också Red Seas startprogram inkl. Nopox. Men kör inte Nopox nu efter startprogrammet. Det var max 10 cl Nopox i uppstartskittet. Jag har nu bytt 150 liter vatten och ska fortsätta byta igenom karet ordentligt, vilket jag ändå tänkt göra när uppstarten var genomförd. Ska köra en analys till om nån vecka. Ska bli intressant vad som kvarstår. Undrar också var dessa olika ämnen kommer ifrån. Ändrat 8 januari 2018 av Maglofster Citera
Maglofster Postat 9 januari 2018 Postat 9 januari 2018 Ja, och självklart lägre fosfat än min Hanna ULR. Citera
danne031 Postat 24 januari 2018 Postat 24 januari 2018 Hördudu tråden, stanna på första sidan så man hittar dig enklare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.