mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 Just now, webdiddy sa: Jag har en snäcka i mitt kar som hela tiden drar sig upp mot vattenytan. Är rädd för att at ska krypa ur karet. Igår när jag tog ur han ur det gamla karet gick han helt bananaz! Vid ett tillfälle hade han nästan släppt från skalet, han låg i en hink med vatten från gamla karet. Vid ett annat tillfälle så "snurrade" han typ på skalen, tror han är trött på livet och försöker begå självmord! Snäckor gör så ibland vatför vet jag inte det finns säkert nån som vet jag har hittat snäckor på golvet inte ofta men det har hänt Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 (ändrat) 8 minutes ago, mcjagg said: Jag hade en deltec mc500 som gurglade så när man gjort rent den och det tog flera månader för den och bli tyst jag drog in den i skåpet och satte en syresten på slangen som ljuddämpare och den blev riktigt tyst hörde den endast om jag öppnade skåpet Drog du bara in själva "insug" slangen eller hela pumpen? Flera månader!!!, aj aj aj, det kommer inte frugan gilla Ändrat 14 januari 2018 av webdiddy Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 (ändrat) Dubbel post! Ändrat 14 januari 2018 av webdiddy Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 (ändrat) Trippel post! Ändrat 14 januari 2018 av webdiddy Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 24 minuter sedan, webdiddy sa: Drog du bara in själva "insug" slangen eller hela pumpen? Flera månader!!!, aj aj aj, det kommer inte frugan gilla Bara slangen till skåpet skummaren kvar i karet 1 Citera
Dimorb Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 2 timmar sedan, webdiddy sa: Jösses, 5 timmar sömn fick jag inatt! Gick och la mig 05.20! Helt sjukt! Är lite besviken på mitt köp, båda streamers brummar som lastbilar och skummaren låter som ett kärnkraftverk, kan heller inte kör med vilken annan skummare som helst tror jag då original skummaren fungerar även som brygga i sumpen till filtermidet! Om jag tycker det låter mycket så är det inget emot vad frugan tycker! Allt inom saltvatten låter inte men det mesta gör och när man väl har skaffat sig en sak som inte låter så kan man ge sig f-n på att något annat startar. Köpte ljudlösa pumpar.. väldigt bra tills man blev tvungen å köpa allt annat.. Men man vänjer sig. Citera
Lasse Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 Det sitter ju en ljuddämpare på den - åtminstone i filmen. Du har inte fått in vatten där? Vad är det för en snäcka? Kan du visa bild. Vissa kryper upp ovan vattenytan - speciellt om de känner att det är krabbor i karet. MVH Lasse Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 53 minutes ago, Lasse said: Det sitter ju en ljuddämpare på den - åtminstone i filmen. Du har inte fått in vatten där? Vad är det för en snäcka? Kan du visa bild. Vissa kryper upp ovan vattenytan - speciellt om de känner att det är krabbor i karet. MVH Lasse Förklara gärna lite närmare ang ljuddämparen. Nu har båda snäckor a klättrat upp, och sjöbotten verkar också vara påväg. Citera
Lasse Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 (ändrat) Åtminstone den ena verkar vara från släktet Litorina - den vänstra. kan ge mig tusan på att du kommer hitta en krabba i stenen De gör så - de kan vara över vattenytan länge - ett typ av - här hittar du mig inte. Bra algätare när de blir hungriga. Borren letar mat. MVH Lasse Ändrat 14 januari 2018 av Lasse 1 Citera
Lasse Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 (ändrat) Slangen från pumpen går till en liten burk med lock En nippel utan slang fins på locket. insug. . Sätt en slangbit där också. Denna burk måste vara vattenfri. MVH Lasse Ändrat 14 januari 2018 av Lasse 1 Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 1 minute ago, danne031 said: Ja just det, den "var" det vatten i, skakade ur det men låter ändå. Jag gjorde som mcjagg sa och la in ändan av slangen i skåpet, dock så låter pumpen/kompressorn till skummar som radiatorn på en gammal frys! Brummar utav helvete. Nu vet jag att det bara är skummarn som låter för jag var iväg och köpte en ny streamer idag på Företagsakvarium, den är knäpptyst! Jag har även en annan skummare som låter lite men brummar åtminstånde inte, dock kan jag inte använda den för då får jag inget vattenflöde till "filter" kammaren. 1 Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 Nån som vill byta en sjöborre mot nått annat? Tycker den är grymt tråkig! Köpte även en pepparmintsräka av Emil idag Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 7 minuter sedan, webdiddy sa: Ja just det, den "var" det vatten i, skakade ur det men låter ändå. Jag gjorde som mcjagg sa och la in ändan av slangen i skåpet, dock så låter pumpen/kompressorn till skummar som radiatorn på en gammal frys! Brummar utav helvete. Nu vet jag att det bara är skummarn som låter för jag var iväg och köpte en ny streamer idag på Företagsakvarium, den är knäpptyst! Jag har även en annan skummare som låter lite men brummar åtminstånde inte, dock kan jag inte använda den för då får jag inget vattenflöde till "filter" kammaren. Hej jag vet inte hur den skummaren låter när den är ny men pumpen kanske är på upphällning Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 8 minuter sedan, webdiddy sa: Nån som vill byta en sjöborre mot nått annat? Tycker den är grymt tråkig! Köpte även en pepparmintsräka av Emil idag Tja kan vara intressant men bor i halmstad har en hel del koraller så du hade säkert hittat nåt där Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 (ändrat) 45 minutes ago, mcjagg said: upphällning Menar du då slutversen? Ändrat 14 januari 2018 av webdiddy 1 Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 43 minutes ago, mcjagg said: Tja kan vara intressant men bor i halmstad har en hel del koraller så du hade säkert hittat nåt där Haha, det var i just i Halmstad jag var och hämta den igår Tar du dig till GBG så kan vi gärna byta 1 Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 6 minuter sedan, webdiddy sa: Haha, det var i just i Halmstad jag var och hämta den igår Tar du dig till GBG så kan vi gärna byta Aha jag ska till företagsakvarium men vet inte riktigt när det föresten köpte du karet av en som heter David Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 Just now, mcjagg said: Aha jag ska till företagsakvarium men vet inte riktigt när det föresten köpte du karet av en som heter David Ja, man skulle ju kunnas mötas i Kungsbacka, japp David. (bu eller bä?) 1 Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 Jag känner inte han har bara sett karet en gång men jag har för mig att det var skummare i sumpen då fick du med allt som var i karet för när jag såg det så var det massa koraller i det. 1 Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 Japp, skummaren är i sumpen där bak, den fick jag, eller missförstod jag dig nu? 1 Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 4 minuter sedan, webdiddy sa: Ja, man skulle ju kunnas mötas i Kungsbacka, japp David. (bu eller bä?) Ja det kan vi om du har kvar borren då för jag vet inte om det blir om 1 vecka eller 4 veckor Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 Snabb tanke, kan en amoniak spik göra så allt levande vill ta sig ur karet? Har tyvärr inget amoniak test hemma så kan inte kolla värdet på det. Har en jävla massa andra tester (många dubletter) som jag fått från diverse folk dock inget som testar amoniak vad jag vet. 1 Citera
mcjagg Postat 14 januari 2018 Postat 14 januari 2018 Just now, webdiddy sa: Japp, skummaren är i sumpen där bak, den fick jag, eller missförstod jag dig nu? Han hade en skummare i skåpet vänta nu här han hade tre kar det var nog rsm karet som stod i ett hörn som jag tänkte på Citera
webdiddy Postat 14 januari 2018 Författare Postat 14 januari 2018 1 minute ago, mcjagg said: Ja det kan vi om du har kvar borren då för jag vet inte om det blir om 1 vecka eller 4 veckor Aha, ja då får vi se, hör av dig när du vet 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.