krukan Postat 18 februari 2018 Postat 18 februari 2018 Hej, har precis borrat färdigt hålen i bottenplattan på min externa overflow box. Ett av hålen blev lite väll snett borrat och ett hål slira jag lite i början, behöver jag silikona hålen jämna dvs fylla ut felaktigheter för det inte ska läcka? Eller löser o-ringarna på genomförningen det? (inte silikona fast genomförningen, utan fylla ut å låta torka) Tack för tips! Citera
MARHAG Postat 18 februari 2018 Postat 18 februari 2018 (ändrat) Svårt att se exakt hur snett det blev, men blev det inte för mycket så räcker tätningarna. Silikon binder inte bra till pvc plasten i genomföringen så den hjälper dig nog inte mycket, och tätningen sker mellan kanten på genomföringen och glaset. Missade att du frågade om uppfyllnad. Silikon är inte ett bra material här då även när den torkat är där lite flex i den. Tror inte det blir bra.. Ändrat 18 februari 2018 av MARHAG Citera
krukan Postat 18 februari 2018 Författare Postat 18 februari 2018 Hej, tack för svar! Okej skippar täta med silikon då, tänkte faktiskt inte på att det var bättre att baara vända på skivan, den sidan var något bättre. O ringarna täcker allt vad jag kan se. Citera
MARHAG Postat 18 februari 2018 Postat 18 februari 2018 Då borde du vara ok, kontrollera extra noga när du fyller på vatten att där inte är någon läcka för då följer vattnet gängan ut. Citera
Slanten Postat 18 februari 2018 Postat 18 februari 2018 Kan du vända på glasskivan så att ojämnheterna kommer på torra sidan? Citera
krukan Postat 18 februari 2018 Författare Postat 18 februari 2018 Haha ja, kom på det efter att det nog var smartast.den andra sidan såg betydligt bättre ut 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.