webdiddy Postat 21 februari 2018 Postat 21 februari 2018 Blandade vatten för ett 20% vattenbyte för två dagar sen, det har stått med lock och doppvärmare sen dess då jag inte hunnit med bytet. Jag har inte haft nån cirkulation i det då det stod på red seas salt att man inte ska blanda det över ett par timmar. Är vattnet good to go eller måste jag göra nytt? Citera
Slanten Postat 21 februari 2018 Postat 21 februari 2018 Det funkar finemang. Men innan du använder det bör du lägga i en cirkulationspump och rikta den mot vattenytan för att syresätta vattnet. Ta bort locket under tiden och låt det stå nån timme. 2 Citera
jonasroman Postat 19 mars 2018 Postat 19 mars 2018 Skälet att det inte helst skall stå är att det kan när tempen höjs bli fällning, då kalk löser sig sämre vid ökad temp. Men om ditt vatten ej blev grumligt har det ej skett. Även om det blir grumligt är det ingen fara, det enda som hänt är att en del Kh o Ca i vattnet gått förlorat, men det är oftast så lite så det spelar ingen roll. /Jonas 1 Citera
per.w Postat 20 mars 2018 Postat 20 mars 2018 Jag hade tidigare 2 dunkar med blandat vatten i badrummet i flera veckor innan jag använt det!!!!!Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.