Postat 10 mars 20187 Ă„r Har just fĂ„tt igĂ„ng mitt akvarie uppe i vardagsrummet Ăr inte mycket för att skriva men tĂ€nkte man kunde ha en trĂ„d med lite bilder och funderingar. Â
Postat 25 mars 20187 Ă„r Författare Lite nya roliga kompisar har fĂ„tt flytta in efter denna helg Â
Postat 25 mars 20187 Ă„r Författare Det har mĂ„tten 105 * 80*45 sĂ„ blir rĂ€tt bra vy och lĂ€tt skött :-)Â
Postat 3 april 20187 Ă„r Författare Vissa saker vĂ€xer sĂ„ det knakar. Ska nog ta att försöka hitta lite lĂ€tta koraller att lĂ€gga i. Med andra fĂ€rger Ă€n grönt. Annars tuffar det pĂ„ bra. Inte alls mycket alger. Men fĂ„tt rĂ€nsa i sumpen. För dĂ€r vĂ€xer det som satan.Â
Postat 3 april 20187 Ă„r Vi har nĂ€stan lika kar fast mitt Ă€r 60 djup och 55 högt. Ăr det hyperion r2 du har? Vad kör du för instĂ€llningar?
Postat 3 april 20187 Ă„r Författare Japp det Ă€r det. Men jag Ă€r lat sĂ„ just nu kör jag bar Bali scenariot. Har ju inte sĂ„ mycket koraller Ă€n. Hur kör du?Â
Postat 3 april 20187 Ă„r Ăr ju det med lathet, jag kör 16000K haha. Bali, hur funkar det? Kan man anvĂ€nda egna tider dĂ„ tex 12-22?
Postat 4 april 20187 Ă„r Författare Nej man kan inte ange egna tider den ska vara igĂ„ng. Bara förskjuta nĂ€r den ska starta. Vad jag har hittat. Men kanske skulle prova lite annat med heheÂ
Postat 18 april 20187 Ă„r Författare SĂ„ Ă€ven skaffat tĂ€ckglas se hur det fungerar Har Ă€ven bestĂ€llt lite baling lösningar att dosera nu hoppas bara triton fĂ„tt ordern. Â
Postat 18 april 20187 Ă„r Schysst, jag antar att du haft vĂ€ldigt hög avdunstning med sĂ„ mycket yta? Jag har kört tĂ€ckglas i flera Ă„r nu och tycker det fungerar bra. Man fĂ„r göra rent de ibland bara. Men det Ă€r skönt att slippa fylla pĂ„ sĂ„ mycket vatten, samt att fiskarna Ă€r mindre lockade av att testa vingarna...  Fina akvarium! Roliga mĂ„tt, snyggt med sĂ„ mycket sandyta. Ăr det nĂ„got bekymmer med att hĂ„lla sanden ren och fin? Jag har nĂ€stan gett upp pĂ„ sand, den algar alltid igen sig för mig.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.