Johan2x Postat 18 mars 2018 Postat 18 mars 2018 Vilken skall jag välja eller förslag på något annan. Jag har precis "starta om" mitt akvarium på 165X85X75 (LxBxD). Saknar dock mina 2st 400W MH som lagt av (Ballasterna) Skall jag välja? ATI Hybrid Powermodule eller Giesemann Aurora Hybrid Giemsemann har 40W med led för samma pris men ATI kan jag få 4x80W mer T5 för 1700:- ATI styrs med WIFI och GM styrs via Bluetooth dock inte med IOS, tyvärr Tacksam för all input. Citera
BatmanGefle Postat 18 mars 2018 Postat 18 mars 2018 Jag har ATI Powermodule 3x75W/8x54W till mitt 160cm breda 580-liters och är helnöjd! Att även T5 är dimbara gillar jag.Extremt fint blåljus i LED:en!En nackdel är att programvaran för att göra ljusscheman på datorn bara finns till Windows...Jag bytte från 3st Radion XR30 G3 och jag fick, i mitt tycke, finare ljus och dessutom tog tillväxten ordentlig fart efter byte.Ps. 80W T5 finns ej som dimbara. Ds. Sent using Jedi mind-trick. 1 Citera
Datzun Postat 18 mars 2018 Postat 18 mars 2018 42 minuter sedan, Johan2x sa: Vilken skall jag välja eller förslag på något annan. Jag har precis "starta om" mitt akvarium på 165X85X75 (LxBxD). Saknar dock mina 2st 400W MH som lagt av (Ballasterna) Skall jag välja? ATI Hybrid Powermodule eller Giesemann Aurora Hybrid Giemsemann har 40W med led för samma pris men ATI kan jag få 4x80W mer T5 för 1700:- ATI styrs med WIFI och GM styrs via Bluetooth dock inte med IOS, tyvärr Tacksam för all input. Svårt att ge råd i sånt här, folk brukar rekommendera det de själva har valt, så det får jag också göra då :) Jag har Geisemann Aurora hybrid, funkar bra för mig. Jag tycker den ser bra ut, håller verkligt hög kvalitet på grejerna och går knäpptyst. Saknar app för iOs är weird, jag får köra på en tablet istället. Å andra sidan ska man inte ändra ljusinställningar i tid och otid heller, mest i början man fipplar med det där, sen rullar det bara på. Citera
nike83 Postat 18 mars 2018 Postat 18 mars 2018 Har sett en ny ATI-ramp T5 och det är inte ett vacker bygge! Ser ut som om att jag själv skulle byggt rampen (passform på grejerna).Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
osby0479 Postat 18 mars 2018 Postat 18 mars 2018 Nja, har haft två Ati hybrider och i mitt tycke så har dom sett väldigt bra ut, vet inte riktigt vad som skulle kunna monteras fel så det ser så illa ut?Kolla även på pacific sun hybriden, haft 2 st och varit väldigt nöjd, betydligt finare led ljus än Ati, enda fördelen är väl att Ati är dimbar.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Johan2x Postat 20 mars 2018 Författare Postat 20 mars 2018 Vid varl av GM ingår det 4st T5 av valfri modell från GM, vilka rör skulle ni välja? Citera
Datzun Postat 20 mars 2018 Postat 20 mars 2018 2 minuter sedan, Johan2x sa: Vid varl av GM ingår det 4st T5 av valfri modell från GM, vilka rör skulle ni välja? Oj, det där är den svåra frågan. Jag har redan glömt vilka rör jag har i min :) Det blir en stor diskussion i butiken varje gång jag ska ha nya rör... Citera
Johan2x Postat 20 mars 2018 Författare Postat 20 mars 2018 3 timmar sedan, Datzun sa: Oj, det där är den svåra frågan. Jag har redan glömt vilka rör jag har i min Det blir en stor diskussion i butiken varje gång jag ska ha nya rör... Är du nöjd med den uppsättning du har? Du har inte lust att se om du lätt kan se vilka rör du har? Tack på förhand Citera
Datzun Postat 20 mars 2018 Postat 20 mars 2018 19 minuter sedan, Johan2x sa: Är du nöjd med den uppsättning du har? Du har inte lust att se om du lätt kan se vilka rör du har? Tack på förhand Jo, det funkar bra för mig. Jag ska se i morgon om jag kan flukta på rören vad det är för några :) 1 Citera
Datzun Postat 21 mars 2018 Postat 21 mars 2018 13 timmar sedan, Datzun sa: Jo, det funkar bra för mig. Jag ska se i morgon om jag kan flukta på rören vad det är för några Jag kör nu två rör av varje enligt nedan bild. Jag kommer troligen fortsätta med samma uppsättning. Citera
Johan2x Postat 21 mars 2018 Författare Postat 21 mars 2018 11 timmar sedan, Datzun sa: Jag kör nu två rör av varje enligt nedan bild. Jag kommer troligen fortsätta med samma uppsättning. Tack för hjälpen. Då testar jag det. Citera
wrang Postat 23 mars 2018 Postat 23 mars 2018 Jag har en aurora 2x75watt + 4x39watt T5 Står att man får välja lysrör men så är ej fallet de skickar med från fabrik.Funkar bra att styra från bluetooth iMac Smyg design å finnishKänns inte som om jag får bra ljus i hela karet så funderar att kompletterar med fler T5 får inte in nån köpte ramp tyvärr. Nu så här i efterhand så hade jag hällre lagt pengarna på T5 ramp.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Johan2x Postat 23 mars 2018 Författare Postat 23 mars 2018 Jag har en aurora 2x75watt + 4x39watt T5 Står att man får välja lysrör men så är ej fallet de skickar med från fabrik.Funkar bra att styra från bluetooth iMac Smyg design å finnishKänns inte som om jag får bra ljus i hela karet så funderar att kompletterar med fler T5 får inte in nån köpte ramp tyvärr. Nu så här i efterhand så hade jag hällre lagt pengarna på T5 ramp.Skickat från min iPhone med Tapatalk Vad har du för mått på karet? Den jag tänker på är 4x80+4x75. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
wrang Postat 23 mars 2018 Postat 23 mars 2018 Vad har du för mått på karet? Den jag tänker på är 4x80+4x75. Skickat från min iPhone med Tapatalk110cm långt80brett70 djuptSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Johan2x Postat 30 mars 2018 Författare Postat 30 mars 2018 Bära eller brista. Då är en ramp med 80w beställd. Nu är det 1-2v lidande innan den kommerSkickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Keller Postat 30 mars 2018 Postat 30 mars 2018 Oj spännande. Det vore mycket uppskattat med en liten recension sen. Citera
Johan2x Postat 30 mars 2018 Författare Postat 30 mars 2018 Oj spännande. Det vore mycket uppskattat med en liten recension sen. Absolut.Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.