Six pack Postat 6 april 2018 Postat 6 april 2018 Jag behöver hjälp med vad jag ska göra för att fixa detta. Är det bara att dumpa allt och starta om eller går det att få ordning på detta. Citera
Lasse Postat 6 april 2018 Postat 6 april 2018 Det är klart det går att fixa - det tar lite tid bara. de långa håriga algerna kan en eller två sjöborrar ta hand om. - gärna de svarta med långa taggar. Sen behöver du ha in gott om snäckor och eremiter för att sköta underhållsjobbet. Nästa problem är dina röda cyano. Jag tippar på att det är ett nystartat akvarium. Du får återkomma med hur du startat - hur länge det varit igång så kan vi troligtvis hjälpa dig med cyanon också. Om du doserar NoPox eller någon annan organisk kolkälla. Stoppa med det! MVH Lasse Citera
Christian J Postat 6 april 2018 Postat 6 april 2018 Det går även att plocka de långa trådalgerna för hand. De flesta algätare föredrar kortare trådar. Citera
Six pack Postat 7 april 2018 Författare Postat 7 april 2018 Jag har haft det ca 1 år och det hade varit igång flera år när jag köpte det. tillsätter ingenting, har bara koll på salthalt, nitrat och nitrit och värderna är okej Citera
Six pack Postat 9 april 2018 Författare Postat 9 april 2018 Har bara ett test där man kollar färgen och då ligger jag på grönt Citera
danne031 Postat 9 april 2018 Postat 9 april 2018 1 timme sedan, Six pack sa: Har bara ett test där man kollar färgen och då ligger jag på grönt Med andra ord en sticka man doppar i vattnet och sedan läser av flera saker? Citera
Six pack Postat 11 april 2018 Författare Postat 11 april 2018 On 4/9/2018 at 21:08, danne031 sa: Med andra ord en sticka man doppar i vattnet och sedan läser av flera saker? Detta test har jag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.