Gå till innehåll

OBS OBS!!! Saltträff 18/2 hos joney inställd!! tanken kraschat levande slumpas bort!!


joney

Rekommenderade inlägg

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

En uppdatering hur det går med fisken:

Clownparet har repat sig och är påväg till DEZ3D´s akvarium då jag inte hade plats för dom själv.

Hepatusen verkar ha repat sig och andas normalt och simmar sedan i går i mitt huvudkar. Den är lite tilltuffsad fortfarande men jag tror den klarar det. Resten av fisken klarade sig tyvärr inte.

4307375141.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clownerna verkar må fint :smiley20:

Efter 1½ timmars dropp så satte jag dom i karet. Dom skakade till lite då och då men verkar nu må bra. Jag matade med Ocean Nutrition Formula 1 pellets med dom ignorerade dom, då testade jag med fryst Artemia och dom åt med god aptit!

Dom drog sig till anemonen direkt och den stora simmar fram och tillbaka i sitt nya revir och gnuggar sig i anemonen. Mina Ocellaris blev sparkade ut ur sitt revir men jag ska se till att dom får ett fint hörn med min Sarcophyton. Annars har jag stt den stora jaga iväg Ocellarisarna men det verkar nu lungt och dom har alla simmat ihop.

Den lilla har ruggat upp fjällen på sidan fläckvis, men det verkar inte vara allvarligt. Den är annars lite bligare än den stora.

Här är lite bilder:'

cl1.jpg

cl2.jpg

Joney, jag hoppas att dom kommer att trivas här och jag hoppas du är nöjd med att jag nu har hand om dom. Tack även Jaken för förtroendet. Måste få plåta ditt kar någon dag, det är kanonfint :smiley20:

M.v.h

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste en bok Joney! Där stod det att vissa burkar i USA där folk som har haft häftiga sps burkar. Där dom råkat ut för samma sak som dig där allt bara dött över natten. Dom tror att det en blandning av RTN/SDR ( Shut down reaction) som orsakar det. Dom tror det beror på svängning i burken under en tid som helt plötsigt ut löser det bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...