Gå till innehåll

OBS OBS!!! Saltträff 18/2 hos joney inställd!! tanken kraschat levande slumpas bort!!


joney

Rekommenderade inlägg

:död: död och förtvivlan.. nu har hela tanken kraschat,, och jag vet inte vad som kan vara problemet.. har bytt över 200 l vatten den senaste dagen... alla sps koraller har dött eller håller på att dö.. så nu kommer jag lägga ner detta och starta upp ett kar i höst igen,,, det stinker som fan här hemma så ni som vill hjälpa mig att bli av med lite grejer får gärna komma idag,,,

ca 80 kg levande sten finns slumpas för 40:- kg

4 st tridacna musslor lever fortf. 2*derasa (medium)400 :- st , 1*maxima (large) 500:- 1*maxima (small) 450:-

några lps lever oxå fortfarande..

fiskar har jag oxå en del kvar...

snälla hjälp mig bli av med detta snabbt så jag kan tömma karet... och slippa spola ner det som kan lämnas vidare...mvh johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fan va tråkigt!!! :ledsen:

Jag beklagar verkligen din förlust och va tråkigt när man såg fram så mycket att få se ditt vackra kar.

Håller tummarna att du snabbt återhämtar dig och startar upp igen. Snälla håll oss uppdaterade på orsaken till krashen.

M.v.h

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja vad kan ha hänt.... alla lps och knappar mm har överlevt.. 2 st sps överlevde alllt annat var vitt eller grått och vattnet var gult och fiskarna flämtade...

karet kommer säljas för 2500:- bara karet+ställning

tekniken sparar jag jag planerar att starta upp så småningom..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag precis kommit hem från Joney. Inte kul att se sådan förödelse.

Jag försöker nu rädda vad som räddas kan av de sista "levande" fiskarna.

Ett clownpar

En mandarin

En P. Hepatus

En A. Triostegus

En Z. Veliferum

Fisken klarade påsfärden hem till mig och jag gör nu hjärt och lungräddning på den. Jag uppdaterar här hur det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja vad kan ha hänt.... alla lps och knappar mm har överlevt.. 2 st sps överlevde alllt annat var vitt eller grått och vattnet var gult och fiskarna flämtade...

QUOTE]

Meddela så fort du fått fram vad det var som hände.

Lycka till med det resterande (eller vad man säger i detta läget)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

O fy f** jag skulle inte vilja byta med dig det låter som ens värsta mardröm blir sann! Helt sjukt juh, har du inte den minsta aning? Hoppas du får reda på vad som hänt det måste vara många tankar som går genom huvet....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...