Qurex Postat 13 juni 2018 Postat 13 juni 2018 Min mjuka korall har ofta sett ledsen ut men på sista tiden verkar den må mycket bättre. Men den har nu vissa ljusa fläckar som jag inte sett förut. Normalt eller tecken på problem? Citera
kaptenen Postat 13 juni 2018 Postat 13 juni 2018 Vilka ljusa fläckar är det du tänker på? I mina ögon ser denna mjukkorall ut att må bra.. Citera
stigigemla Postat 13 juni 2018 Postat 13 juni 2018 För mig ser det ut som om den blivit bränd eller om något djur betat på den. Men det är små skador och Lobophyton är extremt tålig så det bör läka på en eller 2 veckor om vattnet är bra. Förutsatt att den inte får nya skador förstås. Citera
Qurex Postat 14 juni 2018 Författare Postat 14 juni 2018 Den drar ihop sig ordentligt och faller ofta åt ett håll på natten. I början när den var mindre dog den bara ihop sig men nu ser det ut som om den bli helt instabil när det blir natt. Vad skulle kunna äta på den? Dessa små sjöstjärnor eller eremiterna? Citera
stigigemla Postat 14 juni 2018 Postat 14 juni 2018 Sjöstjärnor eller nakensnäckor eller maskar eller kräftdjur. (krabbor) Men eremiter som äter koraller har jag inte hört talas om. Sjöstjärnorna är lätta att se då de sitter och äter även under dagen. Nakensnäckor och kräftdjur brukar vara nattaktiva. Plattmaskar är en del nattaktiva. Runda maskar har jag haft sådana som ätit sig in i korallen och levt inne i korallen och bara gjort en springa för vattencirkulation. Men det kan finnas andra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.