Kimozabe Postat 8 juli 2018 Postat 8 juli 2018 Var får man tag på snabbkopplingar för tex tunze osmolatorpump? På Kjell köpte jag en sån här för att koppla en pump till nätdel: https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning/nataggregat/dc-kontakter/terminalblock-med-dc-hona-5-5x2-1-mm-p39984 Skulle vilja ha en som har snabbkoppling i båda ändarna för att enkelt kunna förlänga kabeln och byta ut pump till tunze osmolator om det skulle behövas. På tunze osmolator sitter där original en liten svart klämma med snabbkoppling i båda ändarna. Mvh Kim Citera
Christian J Postat 8 juli 2018 Postat 8 juli 2018 Jag vet inte vad originalkontakten kallas, och tyvärr sitter min lite för långt in för att kunna inspekteras... Om du kan tänka dig att kapa sladden borde det mesta funka, t ex vanliga kontakter för taklampor, sockerbitar, eller (om du kan löda) ett par audio-kontakter. Citera
Kimozabe Postat 8 juli 2018 Författare Postat 8 juli 2018 30 minuter sedan, Christian J sa: Jag vet inte vad originalkontakten kallas, och tyvärr sitter min lite för långt in för att kunna inspekteras... Om du kan tänka dig att kapa sladden borde det mesta funka, t ex vanliga kontakter för taklampor, sockerbitar, eller (om du kan löda) ett par audio-kontakter. Jag har köpt kabel, lampsladd 0.75 kvadrat. Det jag skulle vilja ha är en skarvkoppling där man bara trycker ner snabbkopplingarna och in med kablarna. Vill inte använda Wago utan helst nån klämma där kabeln går in i ena änden och ut i den andra, svårt att förklara Ska höra lite på jobbet om dom vet vad som finns om där inte trillar in något tips här. Mvh Kim Citera
danne031 Postat 9 juli 2018 Postat 9 juli 2018 Kabelskor kanske? Fast inte skor alltså utan de som är just snabbkopplingar. Citera
PerS Postat 9 juli 2018 Postat 9 juli 2018 Nåt sånt här? https://shop.ledwarehouse.se/kopplingslist-2pol-utan-skruv.html Citera
Kimozabe Postat 9 juli 2018 Författare Postat 9 juli 2018 5 timmar sedan, danne031 sa: Kabelskor kanske? Fast inte skor alltså utan de som är just snabbkopplingar. Dom visade mig något typ sånt på jobb men det var för tjockare kabel. Men den du länkade till @PerS ser ju ut att kunna fungera. Ska bara hem och skruva av den sockerbiten som sitter på kontrollern för att se om kablarna från styrenheten är lödade i ändarna. Ska väl helst vara det när man kör med såna anslutningar. Mvh Kim Citera
danne031 Postat 9 juli 2018 Postat 9 juli 2018 (ändrat) Den typen av snabbkoppling används idag till merparten av elektriska anslutningar på all utrustning i typ alla branscher och jag har aldrig hört att löda är önskvärt.. Ändrat 9 juli 2018 av danne031 Citera
Kimozabe Postat 9 juli 2018 Författare Postat 9 juli 2018 Just now, danne031 sa: Den typen av snabbkoppling används idag till merparten av elektriska anslutningar på all utrustning i typ alla branscher och jag har aldrig hört att löda är önskvärt.. Aha, gött. Tack så mycket Danne Mvh Kim 1 Citera
Kimozabe Postat 18 juli 2018 Författare Postat 18 juli 2018 Hittade dessa här på conrad när jag letade, skulle ändå ha deras hygrometer som går att kalibrera: https://m.conrad.se/category.htm?websale8=conrad-swe.01-aa-m&pi=618020&gclid=EAIaIQobChMI8eXI9_un3AIVgdGyCh1P5QH1EAQYAyABEgLx-fD_BwE Det är sådana som sitter på min ena osmolator. Mvh Kim 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.