webdiddy Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Det sitter helt nya filterstrumpor i hållarna men ändå svämmar det över. Har inte ändrat nått nämnvärt på vattenflödet. Karet är ett red sea reefer 350. https://mega.nz/#!wIkFjaIK!CVAM9RuB2eiwWmDKvwQ_qrbtLrVphABAy7RbinI7xLg Citera
turboadde Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Det ska väll vara så. Sockorna hinner inte släppa igenom allt vatten som kommer. Hoppas jag i alla fall för så har de alltid varit på mitt hehe 1 Citera
mcjagg Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 hej det ska inte vara så det kommer för mycket vatten från karet ser det ut som går vattnet direkt ner i sockan svårt att se hur du har det på filmen mvh Frank Citera
webdiddy Postat 22 juli 2018 Författare Postat 22 juli 2018 Det har tidigare sett ut som på den här videon Tidigare har det lugnt och sakta runnit igenom sockorna och bara svämmat över när sockarna var smutsiga. Citera
webdiddy Postat 22 juli 2018 Författare Postat 22 juli 2018 Om jag begränsar vattenflödet då börja det rinna ner i överinings-röret, det måste vara att jag har för mycket vatten i karet just nu då? min ATO fick lite ryck här om dagen när jag kom åt sensorn. Citera
mcjagg Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Om du har mer vatten i Systemet än i vanliga fall så ökar vatten nivån i sumpen nte i visningskaret 1 Citera
stigigemla Postat 22 juli 2018 Postat 22 juli 2018 Stryp returpumpen inte kranen från överringen. 1 Citera
webdiddy Postat 22 juli 2018 Författare Postat 22 juli 2018 50 minutes ago, stigigemla said: Stryp returpumpen inte kranen från överringen. Japp. Gjorde det och det hjälpte. Men vill man inte ha så mycket sprutt på cirkulationspump som möjligt? Var tvungen att gå ner från 93% till ca 70% för att det skulle sluta rinna över. Citera
Lasse Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Tappa ur lite vatten från sumpen du verkar ha överfyllt den. Ta en bild så man ser nivåerna i sumpen. Som någon sa - det är i sumpen du ser om du har för mycket vatten i systemet. Om ATO:n fick spel så kan den överfyllt sumpen. Kolla det. MVH Lasse 1 Citera
stigigemla Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Jag vill ha det kopplat så att nästan allt vatten från överriningen går in i skummaren som lämnar sitt vatten i nästa fack. En aning vatten får rinna över kanten mellan facken så att man är säker på att skummaren har konstant vattennivå. Då får man maximal utsugning av det som samlas på vattenytan och skummaren jobbar optimalt. Jag ser ingen som helst fördel med att spola runt en massa vatten i systemet. Det är mycket energieffektivare att sätta i en streamer till om man vill ha mer cirkulation. 1 Citera
webdiddy Postat 23 juli 2018 Författare Postat 23 juli 2018 3 hours ago, Lasse said: Tappa ur lite vatten från sumpen du verkar ha överfyllt den. Ta en bild så man ser nivåerna i sumpen. Som någon sa - det är i sumpen du ser om du har för mycket vatten i systemet. Om ATO:n fick spel så kan den överfyllt sumpen. Kolla det. MVH Lasse Japp, det är det jag gör för tillfället, tänkte eftersom ATO'n fick en flipp så har salthaten också gått ner lite så jag tänkte låta vattennivån gå ner lite via avdunstning. Tanken är att då får jag bort vatten och samtidigt upp saliniteten, är det rätt tänkt? Citera
webdiddy Postat 23 juli 2018 Författare Postat 23 juli 2018 58 minutes ago, stigigemla said: Jag vill ha det kopplat så att nästan allt vatten från överriningen går in i skummaren som lämnar sitt vatten i nästa fack. En aning vatten får rinna över kanten mellan facken så att man är säker på att skummaren har konstant vattennivå. Då får man maximal utsugning av det som samlas på vattenytan och skummaren jobbar optimalt. Jag ser ingen som helst fördel med att spola runt en massa vatten i systemet. Det är mycket energieffektivare att sätta i en streamer till om man vill ha mer cirkulation. Låter vettigt men min skummare har ingen möjlighet (vad jag vet) att lämna vatten i nått annat fack. Eller så har jag missförstått dig. Citera
stigigemla Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Jag brukar fixa det med några bitar PVC på skummarens utlopp. 1 Citera
Lasse Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Jo det är bara att avvakta och hoppas att du inte får ett stopp på returpumpen - då lär det bli översvämning om detta är problemet. MVH Lasse Citera
Kimozabe Postat 23 juli 2018 Postat 23 juli 2018 Jag har markerat mitt returfack med nivå vart vattnet skall vara bär returpumpen är igång. Kan kanske vara en idé att göra om du har problem med en ATO som brukar flippa ut ibland Mvh Kim Citera
webdiddy Postat 23 juli 2018 Författare Postat 23 juli 2018 6 hours ago, stigigemla said: Jag brukar fixa det med några bitar PVC på skummarens utlopp. Har du möjligen nån bild på det? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.