Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 Fick hem denna idag, sitter lite musslor på den. Bla en mitt i nästan och några under. Gör det något? Tyckte det var lite kul så jag lät dom va kvar. Citera
MichaelE Postat 30 augusti 2018 Postat 30 augusti 2018 Nej då, ingen fara. Det är bara trevliga filtrerare.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Citera
Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 7 minuter sedan, MichaelE sa: Nej då, ingen fara. Det är bara trevliga filtrerare. Sent from my iPhone using Tapatalk Härligt, kul att höra! Roligt med lite mångfald i karet Citera
Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 Nu såg jag vart skummaren skickar ut bubblor, det är i botten. Det vräker ut där. Hoppas det täpper igen sig med tiden Citera
mcjagg Postat 30 augusti 2018 Postat 30 augusti 2018 3 timmar sedan, Akvaristen sa: Fick hem denna idag, sitter lite musslor på den. Bla en mitt i nästan och några under. Gör det något? Tyckte det var lite kul så jag lät dom va kvar. Hej vad är det för zoas Med vänliga hälsningar Frank Citera
Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 20 minuter sedan, mcjagg sa: Hej vad är det för zoas Med vänliga hälsningar Frank Jag vet faktiskt inte, hittade på företagsakvarium. Står bara "WYSIWYG ZOANTHUS MIX" 399 kr. Va så billigt att jag inte kunde låta bli, massor med knappar för de priset Citera
Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 Så här såg den ut på hemsidan 1 Citera
mcjagg Postat 30 augusti 2018 Postat 30 augusti 2018 13 minuter sedan, Akvaristen sa: Så här såg den ut på hemsidan Hej det ser ut som radioactive dragon eye men ska det vara fler sorter för jag kan bara se de men kan vara svårt att se på en bild ibland se bara till så de inte tar över ditt kar för de växer snabbt mvh Frank Citera
Akvaristen Postat 30 augusti 2018 Författare Postat 30 augusti 2018 2 timmar sedan, mcjagg sa: Hej det ser ut som radioactive dragon eye men ska det vara fler sorter för jag kan bara se de men kan vara svårt att se på en bild ibland se bara till så de inte tar över ditt kar för de växer snabbt mvh Frank Än så har jag inte sett någon korall växa tyvärr och om det händer så kastar jag ner de i det lilla. Har tänkt köra ett mjukiskar Vad tycker du om priset? Jag tyckte det lät billigt Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 17 timmar sedan, Akvaristen sa: Än så har jag inte sett någon korall växa tyvärr och om det händer så kastar jag ner de i det lilla. Har tänkt köra ett mjukiskar Vad tycker du om priset? Jag tyckte det lät billigt Hej det kan ta tid innan det börjar växa på ordentligt karet är ny startat så det är bara att sätta sig ner och tat lugnt och priset är bra de är rätt vanliga en av de billigare zoasen men fina Med vänliga hälsningar Frank 1 Citera
Akvaristen Postat 31 augusti 2018 Författare Postat 31 augusti 2018 Just now, mcjagg sa: Hej det kan ta tid innan det börjar växa på ordentligt karet är ny startat så det är bara att sätta sig ner och tat lugnt och priset är bra de är rätt vanliga en av de billigare zoasen men fina Med vänliga hälsningar Frank Stor skillnad för lite pengar, det gillar jag Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 1 minut sedan, Akvaristen sa: Stor skillnad för lite pengar, det gillar jag Jo sant de fyller ut fint Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 De knappar jag skickade dig tog jag från den stenen med blandade zoas då var det en hel del hål i stenen de hålen är igenväxta med nya zoas nu så här växer det så det knakar 1 Citera
Akvaristen Postat 31 augusti 2018 Författare Postat 31 augusti 2018 16 minuter sedan, mcjagg sa: De knappar jag skickade dig tog jag från den stenen med blandade zoas då var det en hel del hål i stenen de hålen är igenväxta med nya zoas nu så här växer det så det knakar Oj Jag har nog inte fått en enda ny knapp vad jag vet Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 Men fina är domJa riktigt niceSkickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 Så här ser stenen ut nuSkickat från min SM-G900F via Tapatalk 3 Citera
danne031 Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 Usch inte lära honom djävulens påfund, häftiga handelsnamn alltså Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 14 minuter sedan, Jois sa: Är dessa knappar också "gifta"? Hej japp man ska hantera alla knappar som om de är av den giftigaste sorten Med vänliga hälsningar Frank 1 Citera
Jois Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 4 minuter sedan, mcjagg sa: Hej japp man ska hantera alla knappar som om de är av den giftigaste sorten Med vänliga hälsningar Frank Finns det någon sorts knappar som inte sprider sig som en löpeld? Citera
mcjagg Postat 31 augusti 2018 Postat 31 augusti 2018 8 minuter sedan, Jois sa: Finns det någon sorts knappar som inte sprider sig som en löpeld? Hej rasta, utter chaos, sunny d ca 4-7 knappar i månaden hos mig det beror på hur bra de trivs de som sprider sig snabbt är palythoa som oftast är de gitigaste kolla denna sidan finns riktigt fina zoas http://www.zoanthids.com mvh Frank 1 Citera
Akvaristen Postat 1 september 2018 Författare Postat 1 september 2018 Börjar bli lite less på alla små bubblor i vattnet, kommer de försvinna någon gång? Citera
danne031 Postat 1 september 2018 Postat 1 september 2018 9 minuter sedan, Akvaristen sa: Börjar bli lite less på alla små bubblor i vattnet, kommer de försvinna någon gång? Nej inte av sig självt, de har ett ursprung och i ditt fall är det skummaren. Det är inte ett normalt tillstånd med mikrobubblor. Du får försöka läsa på lite och leta på forumet om din skummare specifikt, det kan ju vara vanligt förekommande och att folk har en simpel lösning som att silikona någonstans. Sen ska man alltid ge det 1-2 veckor med nya skummare som inkörning men det har du väl gjort snart.. Citera
Akvaristen Postat 1 september 2018 Författare Postat 1 september 2018 Just now, danne031 sa: Nej inte av sig självt, de har ett ursprung och i ditt fall är det skummaren. Det är inte ett normalt tillstånd med mikrobubblor. Du får försöka läsa på lite och leta på forumet om din skummare specifikt, det kan ju vara vanligt förekommande och att folk har en simpel lösning som att silikona någonstans. Sen ska man alltid ge det 1-2 veckor med nya skummare som inkörning men det har du väl gjort snart.. Ja en vecka nu tror jag. Det ska väl inte läcka bubblor? Tänkte ifall det är just min modell eller om jag ska skicka tillbaka den. Den kostade ändå 3000 spänn, kan ju tycka att den ska funka som den ska då Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.