Ogso06 Postat 6 september 2018 Postat 6 september 2018 Jag startade ett saltvattens akvarium för ungefär 1,3 år sedan jag visste inte vad saltvattens guiden var. Men ända sen jag hörde om det ville jag göra någon sorts artikel eller nått sånt, men jag har inte nått särskilt problem men om något händer kommer jag skriva om det. 5 Citera
Lasse Postat 6 september 2018 Postat 6 september 2018 Hej och välkommen. Gör en byggtråd om ditt akvarie där du beskriver det lite mer ingående och delar med dig av dina framgångar och motgångar MVH Lasse 2 Citera
Ogso06 Postat 7 september 2018 Författare Postat 7 september 2018 Dessa är de äldsta bilderna på tanken jag kunde hitta jag hade nog väntat i 3 månader så jag skulle precis åka till zoogiganten och köpa mina clowner. 2 Citera
Ogso06 Postat 8 september 2018 Författare Postat 8 september 2018 (ändrat) detta var mitt första problem ungefär 5 månader från jag köpte akvariet. Jag hade super mycket cyanobakterier och mina koraller mådde inte alls bra för att phosphaten och nitraten var för höga och allt gick bara dåligt :-( men jag bytte vatten 3 gånger i veckan , tog en ny tandborste som jag hade tvättat och skrubbade bort alla alger och ändrade hållet på min pump sen dess finns knappt längre. Ändrat 8 september 2018 av Ogso06 Skrev fel 3 Citera
Ogso06 Postat 8 september 2018 Författare Postat 8 september 2018 det såg verkligen ruggigt ut! 1 Citera
Ogso06 Postat 9 september 2018 Författare Postat 9 september 2018 (ändrat) vet någon vad detta är jag märkte den idag när jag matade är det typ någon pest discosoma eller rodactis kanske? isåfall ska jag ta bort den? Ändrat 9 september 2018 av Ogso06 2 Citera
addo Postat 11 september 2018 Postat 11 september 2018 Lite svårt att se, men det ser mycket ut som en discosoma. Du kan alltid flytta den till en separat sten om du vill ha kvar den. 2 Citera
Ogso06 Postat 12 september 2018 Författare Postat 12 september 2018 15 timmar sedan, addo sa: Lite svårt att se, men det ser mycket ut som en discosoma. Du kan alltid flytta den till en separat sten om du vill ha kvar den. mmm tack ska testa det men den har inte växt något så jag vet inte om det kan vara en död version av mina discosomas som bara har landat där. 2 Citera
addo Postat 12 september 2018 Postat 12 september 2018 Är den död så smälter den till slem, så jag tror absolut den lever. Citera
stigigemla Postat 12 september 2018 Postat 12 september 2018 Det kommer att ta ett tag innan den börjar växa. Först skall den få färg och symbiosalger. Det kan ta flera månader. Sedan kommer tillväxten. Citera
Ogso06 Postat 23 september 2018 Författare Postat 23 september 2018 allt går bra i tanken inga fiskar eller koraller har dött och allt mår bra, men jag har en fråga om en krabba jag har ingen bild på krabban men den tittar ut ibland från hålen i stenarna.den är svart och vit, fluffig och ganska liten vad kan det vara för en och är den farlig isåfall? Citera
Ogso06 Postat 16 oktober 2018 Författare Postat 16 oktober 2018 jag har sett krabban nu och försökt fånga den med en håv jag har även gjort en fälla av en glas burk och räkor i men blennyn åt räkorna över natten. Krabban har också börjat mumsa på mitt kenya träd jag vet inte vad jag ska göra! Citera
Ogso06 Postat 29 januari 2019 Författare Postat 29 januari 2019 min eremit kräfta dog för några dagar sen så jag har köpt en ny och 3 mer chromisar,de verkar trivas Citera
stigigemla Postat 30 januari 2019 Postat 30 januari 2019 Vad har hänt med den förmodade dicosoma. Citera
Ogso06 Postat 26 februari 2019 Författare Postat 26 februari 2019 (ändrat) den försvann spårlöst och jag har inte sett den sen dess dessutom så splittrades min anemon i två bitar de nya bitarna har satt sig så de syns så det är bra Ändrat 26 februari 2019 av Ogso06 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.