Hanss0n Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 tjena va nere o lyfte på en va mina fraggar som hade vält då det kom fram något vitt men 2 ögon som såg utsom en rocka den var cirak 2x3 cm undra nu va detta är någon som vet ?? M.V.H Jonathan Citera
wrang Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Det kan vara en plattfisk eller en slags nakensnigel. Citera
Dimorb Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Du har ingen bild på den?Skulle vara intressant. Citera
Tedb Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Ja en bild hade varit skoj att se kan de va en dolksvans ???? Citera
Hanss0n Postat 15 februari 2006 Författare Postat 15 februari 2006 nepp tyvär den har varit framme 2 gånger i ungefär 2 sekunder men får jag ett läge kmr et en bild...vet att den finns me i min lille brors "bästa" film "Hitta Nemo"haha för han han också se den och sa att det var en sånn..vetej va denna heter nu...men ska föörsöka ta reda på det...M.V.H Jonathan Citera
Manks Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 dolksvans? finns de som akvariedjur?De blir ju grymt stora. Fast de görs medicin av deras blå blod, så du kan kanske tjäna en hacka där (för er som inte vet hur en dolksvans ser ut bifogar jag två bilder). Det närmaste urtidsdjur man kan komma... Citera
Robbygg Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Även kallade Horseshoe crabs eller king crab."Räliga" djur det dära, har sett någonstans där man kan beställa sådana över internet! Ska se om jag hittar länken... Citera
wrang Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Har för mig att det var några på forumet som hadde köpt en för ca 6-8månader sedan undra hur det gick för derasSökte på dolksvans och fick upp detta på forumetKallas för "dolksvans" på svenska och är som sagt ett levande fossil.Man bedriver cancerforskning på deras blod, (som är knallblått,) vilket ytterligare ökar likheten med Aliens. Citera
Tedb Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Dolksvans finns ibland att köpa i butik. Vet att dom fanns i en butik i stockholm för ett halvår sedan eller nåt liknande. Kommer inte ihåg vem de var som köpte en men de lades ut bilder här på guiden. Citera
Manks Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Sök och du skola finna...https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=6773&highlight=dolksvans Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.