Postat 19 februari 20196 år Har börjat få en vit hinna på glaset o filtret sätts igen ganska snabbt med en vit "smörja" Vad är detta o hur blir jag av med det?
Postat 19 februari 20196 år Om du överdoserar kolkälla kanske det är bakterier. Det kan även vara kalkutfällningar pga överdosering av något. Även helt ny sand kan avge mycket kalkdamm. Ändrat 19 februari 20196 år av Christian J
Postat 20 februari 20196 år Författare Använder aktivt kol, vilket märke det är vet jag ej. Är det bättre att köra utan?
Postat 20 februari 20196 år 57 minutes ago, Kalle said: Använder aktivt kol, vilket märke det är vet jag ej. Är det bättre att köra utan? Kolkälla är t ex vodka, ättika, socker eller nopox, vilka allihop har till syfte att öka bakterietillväxten. Aktivt kol är något annat.
Postat 20 februari 20196 år Författare Ok, tack. Då har jag ingen kolkälla ? Då är det säkert något annat
Postat 20 februari 20196 år Använder du osmosvatten? Smörja låter kletigt, kletigt är troligtvis bakterier. Orsak kan vara knepigare men lite bristande kvalité på vattnet kanske, slarvigt underhåll typ.
Postat 20 februari 20196 år Hmm men du filter, vad för något? Filter som i sötvatten hör inte hemma i ett saltkar, filtreringen sker främst i stenen och med hjälp av en skummare.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.