Kalle Postat 19 februari 2019 Dela Postat 19 februari 2019 Har börjat få en vit hinna på glaset o filtret sätts igen ganska snabbt med en vit "smörja" Vad är detta o hur blir jag av med det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 19 februari 2019 Dela Postat 19 februari 2019 (ändrat) Om du överdoserar kolkälla kanske det är bakterier. Det kan även vara kalkutfällningar pga överdosering av något. Även helt ny sand kan avge mycket kalkdamm. Ändrat 19 februari 2019 av Christian J Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 19 februari 2019 Dela Postat 19 februari 2019 Vilken kolkälla använder du? - och sluta med det :) MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kalle Postat 20 februari 2019 Författare Dela Postat 20 februari 2019 Använder aktivt kol, vilket märke det är vet jag ej. Är det bättre att köra utan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christian J Postat 20 februari 2019 Dela Postat 20 februari 2019 57 minutes ago, Kalle said: Använder aktivt kol, vilket märke det är vet jag ej. Är det bättre att köra utan? Kolkälla är t ex vodka, ättika, socker eller nopox, vilka allihop har till syfte att öka bakterietillväxten. Aktivt kol är något annat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kalle Postat 20 februari 2019 Författare Dela Postat 20 februari 2019 Ok, tack. Då har jag ingen kolkälla Då är det säkert något annat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 20 februari 2019 Dela Postat 20 februari 2019 Använder du osmosvatten? Smörja låter kletigt, kletigt är troligtvis bakterier. Orsak kan vara knepigare men lite bristande kvalité på vattnet kanske, slarvigt underhåll typ. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
danne031 Postat 20 februari 2019 Dela Postat 20 februari 2019 Hmm men du filter, vad för något? Filter som i sötvatten hör inte hemma i ett saltkar, filtreringen sker främst i stenen och med hjälp av en skummare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.