Gå till innehåll

inte så plant som man hoppas...


jimmye

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla!

nu håller jag på för fullt med att bygga in mitt ena lilla kar i väggen, och jag har precis byggt färdigt bänk nr 2(bänk ett blev kaffeved man är inte såå jättebra på att snickra;)

nu till mitt problem! Jag har använt byggvinklar och vattenpass och kollat och meckat men ändå så vippar karet en aning när jag sedan sätter det på bänken...tyckte att allt såg bra ut men... jag kollade även planeheten på karet och döm av min förvåning när jag upptäckte att bottnen inte var plan!!! tar man ju för givet.

Karet är på 120liter och är tillverkat av säkerhetsglas(vet ej varför har fått det av en vän). Kan man acceptera att det inte är plant och lägga dubble 12mm spånskiver sendan ett liggunderlag ellert vad skall jag göra!?

tacksam för ett snabbt svar/mvh jimmye

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tsk tsk.. Det hade jag inte ens gjort nått åt.. Men smaken är som baken.. Det är som sagt inget farligt för karet om det står lite snett.. Och 2mm tycker jag tom är försumbart.. Lägg en remsa med liggunderlag på den sidan som du vill ha upp så kommer den väl att bli ca 2mm efter fyllning av karet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...