Dimorb Postat 28 februari 2019 Postat 28 februari 2019 Någon som har ett annat sätt att mata sina fiskar med Vitalis marine grazer än de medföljande sugpropparna. Mina kirurger sliter loss maten från sugpropparna eller så drar de bort hela sugproppen så kan inte använda dem. Tar tacksamt emot tips om ni har kommit på något annat sätt att mata med vitalis marine grazer. Funderar på om man kan hänga ner dem med fiskelina men det kanske är farligt om fiskarna får i sig slutet på linan. Citera
Tobbe.R Postat 28 februari 2019 Postat 28 februari 2019 Jag har limmat proppen på en algmagnet så dom inte kan dra iväg hela middagen Citera
Dimorb Postat 28 februari 2019 Författare Postat 28 februari 2019 Det går ju men de sliter också av maten från proppen. Citera
Kimozabe Postat 2 mars 2019 Postat 2 mars 2019 Är dina kirurger så stora att dom kan gapa över hela frolicen? :0 Mina fiskar inklusive tryckarna äter från Grazern men det är bara när där är väldigt lite kvar och den blivit mjukare av vattnet som det sista lossnar från sugkoppen. Du använder den lilla plastpluggen som man trycker i sugkoppen va? Mvh Kim Citera
Dimorb Postat 2 mars 2019 Författare Postat 2 mars 2019 17 timmar sedan, Kimozabe sa: Är dina kirurger så stora att dom kan gapa över hela frolicen? :0 Mina fiskar inklusive tryckarna äter från Grazern men det är bara när där är väldigt lite kvar och den blivit mjukare av vattnet som det sista lossnar från sugkoppen. Du använder den lilla plastpluggen som man trycker i sugkoppen va? Mvh Kim Hej Kim. De är stora (några av dem). De sliter loss sugproppen om de vill det. Har ingen liten plastplugg. Har öppnat 12 packet med marine grazers och alla ser lika ut. Bara en "bit" och det är en plastbit med sugpropp på. Ingenting annat. Inte två delar. Citera
KennethN Postat 2 mars 2019 Postat 2 mars 2019 Plastbiten och sugkoppen går/ska gå att ta isär när man ska sätta dit en ny bit mat. https://www.google.com/search?q=vitalis+marine+grazer&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjlyfG3y-TgAhWupYsKHSovDf8Q_AUoAXoECAwQAQ&biw=360&bih=612#imgrc=LnuAfetBIfxluM Citera
Dimorb Postat 5 mars 2019 Författare Postat 5 mars 2019 Det är ingen plastbit med i någon utav de packeten som jag har köpt utan bara sugpropp. Fel i förpackningen? Citera
Mr_Blue Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Jag undrar det samma! Köpte min första paket precis. Där var bara en sugkopp i paketet, ingen plastplugg. Så fiskarna drar av maten från pluggen direkt eftersom det sitter så löst. Riktigt dåligt! Citera
Kimozabe Postat 17 mars 2019 Postat 17 mars 2019 Där ska vara plastplugg. Hör av er till butikerna där ni köpte dom. Kan dom inte fixa till er så har jag 1, kanske 2 (vars en då alltså ) liggandes som jag kan slänga i kuvert till er. Mvh Kim Citera
Mr_Blue Postat 19 mars 2019 Postat 19 mars 2019 Sjyste av dig Kim! Jag kontaktade butiken som du sa och de har lovat att skicka en plugg till mig. Men den har ännu inte kommit. Citera
Dimorb Postat 28 mars 2019 Författare Postat 28 mars 2019 Jag har köpt direkt av grossist. Har köpt 12 packs packet och inte en plugg i någon av dem.. totalt 24 boxar utan plugg. har de kanske slutat å lägga det i? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.