Dimorb Postat 30 juli 2019 Postat 30 juli 2019 Har just nu en returpump från jebao som enligt utsago skall vara på 15000 liter/timme. Kan säga att det inte kommer så många lite genom sumpen då det försvinner en god del i och med lyfthöjd men också för att jebao pumpen är sliten. Jag ser mig om efter alternativet eftersom kontroll och sladd till pumpen blir ruskigt varma. Räknar med att de snart går sönder. Önskar därför inspel på kraftiga returpumpar. Helst skall de vara styrbara. Vet ju att det finns abyzz osv.. men det blir allt för höga priser så letar efter något lite billigare. Vet att Sicce har en variant och tunze en variant - inte styrbara, och så har jag sett att det finns något från riser. Någon som har erfarenhet av de pumparna? Eller någon som har förslag på andra alternativ? Citera
MattiasN Postat 30 juli 2019 Postat 30 juli 2019 Inte säker på att de finns kvar än men Lagunas pumpar fanns tidigare för dammar med hög kapacitet och sades vara samma motor som något av de betydligt dyrare märkena (minns inte riktigt vilket dock) och att de var väldigt prisvärda. Har för mig att en del som behövde kapacitet över typ 10000l/h körde med dem. Kan kanske vara värt att undersökaSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Citera
mikoto Postat 31 juli 2019 Postat 31 juli 2019 (ändrat) Laguna pumparna finns fortfarande kvar, de är väl lite utdaterade idag när DC pumpar och styrbarhet är poppis. Men annars är de fortfarande bra. Deras block åtminstone används av Royal Exclusiv i några av deras pumpar, de har gått ifrån de mer och mer dock. Men deras Mini Red Dragon pumpar är nog fortfarande Laguna block. Vet inte om de har samma impellrar dock. De här pumparna verkar kul, en sådan kanske fungerar. https://www.blagdonwatergardening.co.uk/Products/Pumps/Filter-Waterfall-Pumps/Amphibious-IQ-6000-12000 Ändrat 31 juli 2019 av mikoto Citera
Dimorb Postat 1 augusti 2019 Författare Postat 1 augusti 2019 13 timmar sedan, mikoto sa: Laguna pumparna finns fortfarande kvar, de är väl lite utdaterade idag när DC pumpar och styrbarhet är poppis. Men annars är de fortfarande bra. Deras block åtminstone används av Royal Exclusiv i några av deras pumpar, de har gått ifrån de mer och mer dock. Men deras Mini Red Dragon pumpar är nog fortfarande Laguna block. Vet inte om de har samma impellrar dock. De här pumparna verkar kul, en sådan kanske fungerar. https://www.blagdonwatergardening.co.uk/Products/Pumps/Filter-Waterfall-Pumps/Amphibious-IQ-6000-12000 Funkar dessa i saltvatten? Vart köper man laguna och dessa då? Jag handlar helst genom dejong så det de har är enklast å få tag på för min del. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.