Dimorb Postat 23 augusti 2019 Postat 23 augusti 2019 Har några lps som sliter lite och några som inte sliter alls. Har testat att ha dem i sockerbad både med druvsocker och med fruktsocker men det ger absolut ingen effekt. Vad gör jag då för fel? Har använt 2 matskedar socker på en liter. Några erfarenheter? Använder druvsocker framställt från majs, potatis och vete. Citera
stigigemla Postat 23 augusti 2019 Postat 23 augusti 2019 Socker kan ge koraller en skjuts om de har varit utsatta för näringsbrist. Men det kan ju knappast vara problemet i ditt fall. Jag skulle rekommendera kolfitrering + Tritontest. Citera
Dimorb Postat 23 augusti 2019 Författare Postat 23 augusti 2019 1 timme sedan, stigigemla sa: Socker kan ge koraller en skjuts om de har varit utsatta för näringsbrist. Men det kan ju knappast vara problemet i ditt fall. Jag skulle rekommendera kolfitrering + Tritontest. Tack för svar. Det är inte p.g.a. näringsbrist jag matar dem. Jag tänkte testa å ge blekta koraller en bättre chans till återhämtning genom att servera dem druvsocker men de responderar ingenting på å vara i vatten med druvsocker - kanske det är för svag lösning? 2 matskedar/liter? Jag använder ATI ICP regelbundet - var 14de dag - och det kommer alltid tillbaka med 92-97% alltså väldigt stabilt och bra. Blekningen av enskilda koraller har kommit efter ferie när jag sänkte fosfat lite för fort. Jag kör kolfiltrering. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.