Conjor Postat 1 september 2019 Postat 1 september 2019 Hep Efter flytt till ny lägenhet 1/2-2019 och diverse försök att starta upp en burk Ljuset som faller in i en ny lägenhet är inte alltid lätt att förutse var den hamnar så det blev alldeles för mycket dagsljus/sol blommade på rätt bra hittade ett ställe som funkade hyfsat 6 timmar rampljus räckte över sommaren ökat med 2 timmar idag får se hur det utvecklar sig med tiden. 43 Liter Optowite 10 Liter Top Of Filter BioMaster 250 REEF-Skim Nano 50 Ombyggd Luftrdiven + Träutströmare Reaktor REEF-FILTER NANO 100 Ytvattenrenare Juwel EccoSkim Belysning Micmol Aqua CC 2 Citera
Conjor Postat 6 maj 2020 Författare Postat 6 maj 2020 Några krascher senare ser burken ut så här Varit stabilt i ca 3 månader inga otrevliga alger eller annat skit inga vatten byten eller hastiga rörelser 2 Citera
mikoto Postat 6 maj 2020 Postat 6 maj 2020 Snygg korall, är det en sinularia dura eller något annat kul? Lite udda växtsätt om det är en dura. Citera
Conjor Postat 6 maj 2020 Författare Postat 6 maj 2020 1 timme sedan, mikoto sa: Snygg korall, är det en sinularia dura eller något annat kul? Lite udda växtsätt om det är en dura. Ja bra fråga jag har glömt namnet troligen en sådan här Sinularia notanda kan ha fel. Det man kan säga om den är att efter de krascher jag haft så såg den inte mycket ut för värden trodde faktiskt att den skulle lägga av men från en sak som inte såg ut som någon korall så tog den sig från något som liknade en klump till en korall igen. Citera
Conjor Postat 7 maj 2020 Författare Postat 7 maj 2020 Krascher o krascher vid två tillfällen Dino och sedan är det så att jag har flyttat för ett år sedan till en lägenhet vars ljusläge/solinsläpp via fönstren inte är det man drömmer om som akvarist nerdragna gardiner hela dagen är inte vad man drömmer om så att hitta ett så bra läge som möjligt för plasering har resulterat att på ena sidan av akvariet/bänken har jag satt upp en extra vägg nu som skymmer solen Vår/Sommar och fram mot hösten det är det bästa lösningen ja ja vad gör man inte för Saltsuget 3 Citera
Conjor Postat 21 juni 2020 Författare Postat 21 juni 2020 (ändrat) So Far so Good Ändrat 21 juni 2020 av Conjor Citera
Conjor Postat 7 september 2020 Författare Postat 7 september 2020 (ändrat) Ny Corall Lobophytum Ändrat 7 september 2020 av Conjor Citera
Conjor Postat 4 juni 2021 Författare Postat 4 juni 2021 Detta är Nerlagt/Skänkt till en nära vän där det fortsätter att frodas Behöll lite sten samt mjukisar och en räka som flyttat in i en Kub Optow 27 Liter med påhängsfilter så här ser det ut. 2 Citera
Conjor Postat 21 juni 2021 Författare Postat 21 juni 2021 Tilläg: Jag gjorde/blandade helt nytt vatten och flyttade över sten,koraler,räka,sand och snäckor aj aj det kan gå åt fanders men peppar peppar det hände inget 1 Citera
Conjor Postat 4 juli 2021 Författare Postat 4 juli 2021 Ingen skummare här häller och supertunt med grovt korallkross har mycket smådjur som kutar runt på glas och inredning dax snart för en liten Goby kanske. Citera
Conjor Postat 9 juli 2021 Författare Postat 9 juli 2021 (ändrat) Liten film från 27 litters: www.youtube.com/watch?v=E9J6oKP1Wr0 Ändrat 9 juli 2021 av Conjor Citera
Conjor Postat 21 oktober 2021 Författare Postat 21 oktober 2021 27 Liter uppgraderas snart till i ny tråd Waterbox Cube 41 Liter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.