Conjor Postat 1 september 2019 Postat 1 september 2019 Hep  Efter flytt till ny lÀgenhet 1/2-2019 och diverse försök att starta upp en burk Ljuset som faller in i en ny lÀgenhet Àr inte alltid lÀtt att förutse var den hamnar sÄ det blev alldeles för mycket dagsljus/sol blommade pÄ rÀtt bra  hittade ett stÀlle som funkade hyfsat 6 timmar rampljus rÀckte över sommaren ökat med 2 timmar idag fÄr se hur det utvecklar sig med tiden.  43 Liter Optowite 10 Liter Top Of Filter BioMaster 250 REEF-Skim Nano 50 Ombyggd Luftrdiven + TrÀutströmare Reaktor REEF-FILTER NANO 100 Ytvattenrenare Juwel EccoSkim Belysning Micmol Aqua CC   2 Citera
Conjor Postat 30 september 2019 Författare Postat 30 september 2019 Euphyllia flyttat in  1 Citera
Conjor Postat 6 maj 2020 Författare Postat 6 maj 2020 NÄgra krascher senare ser burken ut sÄ hÀr  Varit stabilt i ca 3 mÄnader inga otrevliga alger eller annat skit inga vatten byten eller hastiga rörelser   2 Citera
mikoto Postat 6 maj 2020 Postat 6 maj 2020 Snygg korall, Àr det en sinularia dura eller nÄgot annat kul? Lite udda vÀxtsÀtt om det Àr en dura. Citera
Conjor Postat 6 maj 2020 Författare Postat 6 maj 2020 1 timme sedan, mikoto sa: Snygg korall, Àr det en sinularia dura eller nÄgot annat kul? Lite udda vÀxtsÀtt om det Àr en dura. Ja bra frÄga jag har glömt namnet  troligen en sÄdan hÀr Sinularia notanda kan ha fel. Det man kan sÀga om den Àr att efter de krascher jag haft sÄ sÄg den inte mycket ut för vÀrden trodde faktiskt att den skulle lÀgga av men frÄn en sak som inte sÄg ut som nÄgon korall sÄ tog den sig frÄn nÄgot som liknade en klump  till en korall igen. Citera
Jois Postat 6 maj 2020 Postat 6 maj 2020 Snyggt! Vilka typ av krascher har du rÄkat ut för? Citera
Conjor Postat 7 maj 2020 Författare Postat 7 maj 2020 Krascher o krascher vid tvÄ tillfÀllen Dino och sedan Àr det sÄ att jag har flyttat för ett Är sedan till en lÀgenhet vars ljuslÀge/solinslÀpp via fönstren inte Àr det man drömmer om som akvarist nerdragna gardiner hela dagen Àr inte vad  man drömmer om  sÄ att hitta ett sÄ bra lÀge som möjligt för plasering har resulterat att pÄ ena sidan av akvariet/bÀnken har jag satt upp en extra vÀgg nu som skymmer solen VÄr/Sommar och fram mot hösten det Àr det bÀsta lösningen ja ja vad gör man inte för Saltsuget  3 Citera
Conjor Postat 21 juni 2020 Författare Postat 21 juni 2020 (Ă€ndrat) So Far so Good  Ăndrat 21 juni 2020 av Conjor Citera
Conjor Postat 7 september 2020 Författare Postat 7 september 2020 (Ă€ndrat) Ny Corall  Lobophytum  Ăndrat 7 september 2020 av Conjor Citera
Conjor Postat 4 juni 2021 Författare Postat 4 juni 2021 Detta Àr Nerlagt/SkÀnkt till en nÀra vÀn dÀr det fortsÀtter att frodas Behöll lite sten samt mjukisar och en rÀka som flyttat in i en Kub Optow 27 Liter med pÄhÀngsfilter sÄ hÀr ser det ut.   2 Citera
Conjor Postat 21 juni 2021 Författare Postat 21 juni 2021 TillÀg: Jag gjorde/blandade helt nytt vatten och flyttade över sten,koraler,rÀka,sand och snÀckor aj aj det kan gÄ Ät fanders men peppar peppar det hÀnde inget  1 Citera
Conjor Postat 4 juli 2021 Författare Postat 4 juli 2021 Ingen skummare hÀr hÀller och supertunt med grovt korallkross har mycket smÄdjur som kutar runt pÄ glas och inredning dax snart för en liten Goby kanske. Citera
Conjor Postat 9 juli 2021 Författare Postat 9 juli 2021 (Ă€ndrat) Liten film frĂ„n 27 litters:  www.youtube.com/watch?v=E9J6oKP1Wr0   Ăndrat 9 juli 2021 av Conjor Citera
Conjor Postat 21 oktober 2021 Författare Postat 21 oktober 2021 27 Liter uppgraderas snart till i ny trÄd Waterbox Cube 41 Liter Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.