Postat 1 september 20196 Ă„r Hep  Efter flytt till ny lĂ€genhet 1/2-2019 och diverse försök att starta upp en burk Ljuset som faller in i en ny lĂ€genhet Ă€r inte alltid lĂ€tt att förutse var den hamnar sĂ„ det blev alldeles för mycket dagsljus/sol blommade pĂ„ rĂ€tt bra ? hittade ett stĂ€lle som funkade hyfsat 6 timmar rampljus rĂ€ckte över sommaren ökat med 2 timmar idag fĂ„r se hur det utvecklar sig med tiden.  43 Liter Optowite 10 Liter Top Of Filter BioMaster 250 REEF-Skim Nano 50 Ombyggd Luftrdiven + TrĂ€utströmare Reaktor REEF-FILTER NANO 100 Ytvattenrenare Juwel EccoSkim Belysning Micmol Aqua CC  Â
Postat 6 maj 20205 Ă„r Författare NĂ„gra krascher senare ser burken ut sĂ„ hĂ€r đ  Varit stabilt i ca 3 mĂ„nader inga otrevliga alger eller annat skit inga vatten byten eller hastiga rörelser đđ€Ł Â Â
Postat 6 maj 20205 Är Snygg korall, Àr det en sinularia dura eller nÄgot annat kul? Lite udda vÀxtsÀtt om det Àr en dura.
Postat 6 maj 20205 Ă„r Författare 1 timme sedan, mikoto sa: Snygg korall, Ă€r det en sinularia dura eller nĂ„got annat kul? Lite udda vĂ€xtsĂ€tt om det Ă€r en dura. Ja bra frĂ„ga jag har glömt namnet đ„ŽÂ troligen en sĂ„dan hĂ€r Sinularia notanda kan ha fel. Det man kan sĂ€ga om den Ă€r att efter de krascher jag haft sĂ„ sĂ„g den inte mycket ut för vĂ€rden trodde faktiskt att den skulle lĂ€gga av men frĂ„n en sak som inte sĂ„g ut som nĂ„gon korall sĂ„ tog den sig frĂ„n nĂ„got som liknade en klump đ till en korall igen.
Postat 7 maj 20205 Ă„r Författare Krascher o krascher vid tvĂ„ tillfĂ€llen Dino och sedan Ă€r det sĂ„ att jag har flyttat för ett Ă„r sedan till en lĂ€genhet vars ljuslĂ€ge/solinslĂ€pp via fönstren inte Ă€r det man drömmer om som akvarist nerdragna gardiner hela dagen Ă€r inte vad  man drömmer om đ sĂ„ att hitta ett sĂ„ bra lĂ€ge som möjligt för plasering har resulterat att pĂ„ ena sidan av akvariet/bĂ€nken har jag satt upp en extra vĂ€gg nu som skymmer solen VĂ„r/Sommar och fram mot hösten det Ă€r det bĂ€sta lösningen ja ja vad gör man inte för Saltsuget đ€ŁÂ đ
Postat 7 september 20205 Ă„r Författare Ny Corall đ€©Â Lobophytum  Ăndrat 7 september 20205 Ă„r av Conjor
Postat 4 juni 20214 Ă„r Författare Detta Ă€r Nerlagt/SkĂ€nkt till en nĂ€ra vĂ€n dĂ€r det fortsĂ€tter att frodas đ Behöll lite sten samt mjukisar och en rĂ€ka som flyttat in i en Kub Optow 27 Liter med pĂ„hĂ€ngsfilter sĂ„ hĂ€r ser det ut.  Â
Postat 21 juni 20214 Ă„r Författare TillĂ€g: Jag gjorde/blandade helt nytt vatten och flyttade över sten,koraler,rĂ€ka,sand och snĂ€ckor aj aj det kan gĂ„ Ă„t fanders men peppar peppar det hĂ€nde inget đ€ŁÂ đ
Postat 4 juli 20214 Ă„r Författare Ingen skummare hĂ€r hĂ€ller och supertunt med grovt korallkross har mycket smĂ„djur som kutar runt pĂ„ glas och inredning đ dax snart för en liten Goby kanske.
Postat 9 juli 20214 Ă„r Författare Liten film frĂ„n 27 litters:  www.youtube.com/watch?v=E9J6oKP1Wr0  đ€©Â đ Ăndrat 9 juli 20214 Ă„r av Conjor
Postat 21 oktober 20213 Är Författare 27 Liter uppgraderas snart till i ny trÄd Waterbox Cube 41 Liter
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.