rolnor Postat 8 november 2019 Postat 8 november 2019 Fick hem en fin sandvändande, jag undrar vad den äter? Provade rå lax men inget intresse. Har haft ormstjöstjärna tidigare, den gillade rå torsk? Citera
Christian J Postat 8 november 2019 Postat 8 november 2019 Om du menar Archaster typicus, så lever de enligt Wikipedia av detritus, men en del andra sidor säger att de äter upp alla mikroorganismer i sanden och sedan svälter ihjäl (utom i stora kar). En del skriver att man kan spruta ner tinat frysfoder i sanden, vet ej om det fungerar. Jag hade en i minst 16 månader (osäker på exakt när den dog) i mitt 300-liters kar, de första 4 månaderna växte armarna snabbt ut men ett år senare hade den krympt trots att det fanns väldigt mycket detritus i sanden. Citera
rolnor Postat 9 november 2019 Författare Postat 9 november 2019 Tack, kanske kan jag trycka ned små bitar rå fisk i sanden så den får ruttna? Har tyvärr så lite djur i karet att det inte blir så mycket avfall. Himla trist om den dör. Citera
Christian J Postat 10 november 2019 Postat 10 november 2019 Vet tyvärr inte om den äter rutten fisk. Iofs borde borde det växa mycket bakterier på fisken, det kanske den äter (eller djur som i sin tur lever av bakterierna)? Citera
rolnor Postat 11 november 2019 Författare Postat 11 november 2019 Ja, det är en tanke. Har hört med Triton om som jag köpte den av om dom har något tips. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.