Gå till innehåll

hiding Dispar Anthias


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har fått 2 liknande Anthias för en vecka sedan men dom sitter i stenen (bokstavligt talat) och kommer nästan  aldrig ut, oavsett vilken mat kommer i karet:( stenen dom hostar är hyfsad stor och jag lyfter den varannan dag - bara för att se att dom lever... av all info jag lyckats att googla fram förstår jag att fisk som skall matas 3-4 gng om dan klarar sig inte länge den livsstilen... men vad kan jag göra? vore jätte tacksam för alla tips ni har, tack! ? 

P.S. ingen aggression finns i karet, alla andra fiskar o ryggradslösa mår fint. 

anthias dispair.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det lugnt - inte mycket du kan göra. De är rädda. Mata med djupfrysta copoepoder - går bra med sötvattensvarianten och avlägsna dig från akvariet - kolla på avstånd om de äter. Jag skulle inte stressa dem med att kolla varje dag i stenen

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack så mycket, Lasse! köper imorgon fryst mysis... har bjudit på Picassos fryst mat, hoppas att dom får tag på den, bakom stenen...

har alltid betraktat fryst mat som "godis" inte riktig kost... men visa äter tydligen bara den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

40 minuter sedan, stigigemla sa:

Hos mig brukar fryst cyclops vara det första Anthias äter. De brukar också vara lätta att få att ta flingor.

Det var givetvis dessa jag menade - frysta cyclops.

 

3 timmar sedan, Nelli sa:

tack så mycket, Lasse! köper imorgon fryst mysis... har bjudit på Picassos fryst mat, hoppas att dom får tag på den, bakom stenen...

har alltid betraktat fryst mat som "godis" inte riktig kost... men visa äter tydligen bara den...

Under de 42 månader jag har haft mitt akvarium har de aldrig - och då menar jag aldrig - fått något annat än fryst foder.

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Lasse sa:

Det var givetvis dessa jag menade - frysta cyclops.

 

Under de 42 månader jag har haft mitt akvarium har de aldrig - och då menar jag aldrig - fått något annat än fryst foder.

 

MVH Lasse

jag förstår... sitter nu o skapar inköpslistan:)

fryst.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...