rickard81 Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Hur ska jag lossa xenia från ls:en, måste rensa ur karet lite börjar sprida sig rejält. Citera
Vargklo Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Med en vass kniv kan du skära av ett tunt lager av LS med Xenian vidhängande. Citera
rickard81 Postat 13 mars 2006 Författare Postat 13 mars 2006 tackar för tipset då har man lite och göra då. Citera
GustavF Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Du har inte vägarna förbi Uppsala någon gång? Skulle kunna tänka mig lite Xenia Citera
rickard81 Postat 14 mars 2006 Författare Postat 14 mars 2006 Du har inte vägarna förbi Uppsala någon gång? Skulle kunna tänka mig lite Xenia De ska väl gå och ordna med skicka ett pm om du är intresserad. Citera
hbmannen Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 går de inte bara att skära av en bit xenia strax över "foten" på den?? ja vill oxo slänga bort en massa sånt skräp.. men ändå ha lite kvar.. Citera
john.w Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Jag bara klipper av längst nere vid foten men det dröjer inte länge innan det kommer nytt. Jag har min xenia för sig självt på en egen sten annars hade jag nog bara haft xenia nu Citera
rickard81 Postat 11 juli 2006 Författare Postat 11 juli 2006 Jag bara klipper av längst nere vid foten men det dröjer inte länge innan det kommer nytt. Jag har min xenia för sig självt på en egen sten annars hade jag nog bara haft xenia nuOkej så de funkar också. tack för tipset.Men men har ju inga xenia kvar nu då alla dog tyvär. Citera
Sillen Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 går de inte bara att skära av en bit xenia strax över "foten" på den?? ja vill oxo slänga bort en massa sånt skräp.. men ändå ha lite kvar..Så är det gjort med de jag fått. Både från ChristerT och Cosmo och de Xenia mår toppen. Den du fick i går Calle hade jag gjort så med också. Hoppas den tar sig och jag inte gjorde på fel sätt. Citera
Dez3d Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Jag har ryckt, mosat, dragit, slitit, skurit och skrapat bort Xenia. Vad jag än gör så mår den bra och sprider sig som en löpeld.Plötslig död kanske beror på jodbrist?M.v.hPeter Citera
rickard81 Postat 11 juli 2006 Författare Postat 11 juli 2006 Jag har ryckt, mosat, dragit, slitit, skurit och skrapat bort Xenia. Vad jag än gör så mår den bra och sprider sig som en löpeld.Plötslig död kanske beror på jodbrist?M.v.hPeterJag hade en olycka i karet 34 grader varmt inte bra. Citera
Linnex Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Efter tips från dykaren använder jag alltid en liten skruvmejsel.Xenian släpper lätt från stenen när man kilar in skruvmejseln mellan foten och sten. Citera
uffe2 Postat 13 juli 2006 Postat 13 juli 2006 Det är nästan omöjligt att ta bort Xenia (ifrån ls) med fingrarna utan att mosa sönder den,men med en vanlig matkniv går det utmärkt.Det är viktigt att man trycker kniven mot ls och vickar uppåt med kniven, så Xenia lossnar en liten bit (~3-4 mm).För sedan in kniven yttligare 3-4 mm och upprepa vickningen med kniven igen.På detta sättet får man bort Xenian, nästan helt utan skador. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.