Gå till innehåll

webbshopen för marinshop.de - Nån som handlat


wrang

Rekommenderade inlägg

Nån som handlat på denna webbshop. Beställde lite saker men dum som man är så fattade jag ej hur man skulle betala :smiley9:

Fick en PDF fil för det jag köpt med deras IBAN BIC nummer

har skickat de ett mail men kanske nån här kan hjälpa mig -respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag handlat där men jag kollade in deras betalningsregler på hemsidan:

Betalning sker i förskott (Vorkasse) eller efterskott (Nachname). Nachname brukar i varje fall jag handlat något här i Tyskland betyda att du pröjsar med ditt bankkort (Maestro är standard) hos gubbarna som levererar varan (En extra avgift läggs nästan alltid på). Jag har svårt att tro att det funkar vid leverans utanför Tyskland men vem vet vad DHL kan fixa i dessa dagar? Enklare för dig är nog att betala i förskott (Vorname) genom att föra över beloppet (som de enligt uppgift på sin hemsida skall skicka dig via email) till deras konto.

Undrar när Tyskland skall införa VISA/Mastercard som resten av världen? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå till din bank så hjälper de dig att överföra pengarna till rätt konto med en lämplig? avgift.

Sedan kommer grejorna på 10 - 15 dagar på posten. Det har fungerat bra flera gånger för mig. (Men litet långsamt).

Nachname är postförskott men det brukar de inte sända på utomlands(=Sverige) så vi får betala i förskott. Men jag brukar få frakten i rabatt förr förskottsbetalning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt ifrån dom och har SEB's Internet bank och

efter lite letande på SEB's web-sidor, så hittade jag hur man gör en utlandsbetalning på Internet.

Det är förskottsbetalning som gäller !

Dock är dom lite långsamma med leveransen drygt 2 veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Okey då är jag här igen och undrar om någon kan hjälpa mig med tyskan. Fattar ej riktigt vad han menar med det han skriver då man översätter texten med Babelfish. Så någon som kan tyska och kan hjälpa mig med traven.

Delarna jag beställt kom nästan allt men fattades lite så nu svarar han endast på Tyska så denna affär kan jag ej rekommendera då han ej kan Engelska.

Så någon som kan tyska och kan hjälpa mig med traven vad han menar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller just på och ska beställa lite saker från Marinshop och korresponderar med dem på engelska vilket de också svarar på. Du kanske har haft oturen att få någon annan som kontaktperson?

EDIT: Glöm det jag sa. Blandade ihop Marinshop.de med en annan butik :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...