Dimorb Postat 13 maj 2020 Postat 13 maj 2020 Vad använder ni när ni rengör ett clarisea filter? Det är ju plast och akryl så säkert något som bör undvikas Tänkte ättika eller citronsyra. Vad funkar bäst och förstör minst? Citera
kaptenen Postat 14 maj 2020 Postat 14 maj 2020 Nu har jag just ingen clarisea, men alla pumpar/ skummare/ filter osv jag ägt har jag rengjort med ättika utan bekymmer. Citera
pehog Postat 15 maj 2020 Postat 15 maj 2020 Har provat både ättika och citronsyra båda fungerar bra men ättika luktar lite intensivt. Citronsyra är billigt om man köper en kilos burk på färgaffären. Brukar även rengöra pumpar i citronsyra. 2-3 matskedar i en hink med vatten och ett par timmars exponering en försvinner det mesta. Citera
Dimorb Postat 16 maj 2020 Författare Postat 16 maj 2020 Tack för inspel. Tänkte i huvudsak på om det påverkar något med akrylen. Jag rengör också med ättika och citronsyra men en del packningar och pumpar sväller av ättika och blir förstörda. Tänkte om det var likt med akryl att det kunde förstöra. Citera
KMG Postat 31 maj 2020 Postat 31 maj 2020 (ändrat) Har läst att ättika kan tränga in och oxidera metall i vissa plaster. Ändrat 31 maj 2020 av KMG 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.