Gå till innehåll

att få sanden att ligga kvar


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Jag har två Tunze 6060, den minsta Streamen 6000l/h, har satt en i varje sida av karet, men oavsett hur jag riktar dom så blåser sanden undan från en stor bit mitt i karet vid framrutan, det ser ju inte så kul ut..... Nu har jag ju den minsta Streamen, hur gör ni med kraftigare? Finns det nått sätt? Eller är det bara att forsätta laborera med riktningen (känns som jag provat det mest, framkant- bakkant, blåser inåt, blåser utåt.....)?

Karet är 2m förresten om det kan ha någon betydelse

Mvh

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blanda i lite större sand (småsten närmare sagt) lite här o där då sluta sanden att försvinna ifrån vissa platser. Blanda i det på de ställena där sanden blåser bort. Annars är det bara till att laborera med pumparna men det är ett sisyfosarbete anser jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm en liten tanke bara, det går inte sätta pumparna på olika höjd så strömmarna möts och tvingas åt olika håll ist för att krocka på mitten. Kan vara ute och segla nu men en liten tanke bara =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ah att blanda i lite grövre grus kan funka, tror jag provar med det!

Tror inte det går att lägga sten som skydd, blir en krater 40-50cm lång och 20-25cm bred ända framme vid rutan i mitten av karet....

Jag har som sagt provat alla möjliga varianter av placering av pumperna, även olika i höjd, men på något sätt så blir det nånsorts virvel i framkant oavsett hur jag gör.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...