thomas5547 Postat 16 september 2020 Postat 16 september 2020 Tänkte starta upp ett nytt projekt. Möjligen ett fyrkantigt, lågt akvarium. För lite försiktigt odlig av koraller. Och ha några fiskar i detta. Är inte nybörjare direkt. Men varit borta från hobbyn i 10 år. En hel del har hänt. Bor i Göteborg. Jag behöver hjälp med allt från möbel, akvarium till lyse och pumpar. Jag tänker mig ett mellan 150-300 liter. Akvarium / sump, glasmästare? Vilken är bra? Möbler? Tips och trix? Skummare? Reurpump? Lyse? Tack för alla tips! Citera
Kim Rosenqvist Postat 16 september 2020 Postat 16 september 2020 Vet inte vart du bor men såg ett shallow kar till salu i Skåne. Skummare och annan teknik är nog aktuellt att kika på först när du vet måtten på karet och volymen i systemet Citera
thomas5547 Postat 17 september 2020 Författare Postat 17 september 2020 21 timmar sedan, Kim Rosenqvist said: Vet inte vart du bor men såg ett shallow kar till salu i Skåne. Skummare och annan teknik är nog aktuellt att kika på först när du vet måtten på karet och volymen i systemet Tack! Jag bor i Göteborg. Det kan vara intressant. Har du nån länk? Citera
Kim Rosenqvist Postat 17 september 2020 Postat 17 september 2020 Kunde tyvärr inte hitta den jag syftade på i mitt förra inlägg, förmodligen såld redan då. Hittade dock detta kar samtidigt så tänkte jag kunde ta en skärmdump till dig iaf. Citera
LuisReca Postat 17 september 2020 Postat 17 september 2020 Tips på glasmästare så rekommenderar jag Jagefeldts Glas här i Lysekil Han har en del år inom branschen så där kan man räkna med kvalité och service! Citera
thomas5547 Postat 22 september 2020 Författare Postat 22 september 2020 On 2020-09-17 at 22:58, LuisReca said: Tips på glasmästare så rekommenderar jag Jagefeldts Glas här i Lysekil Han har en del år inom branschen så där kan man räkna med kvalité och service! Tack! Ska verkligen kolla upp! Citera
Conjor Postat 22 september 2020 Postat 22 september 2020 Tips här kan man beställa vad man vill ha i Göteborg Majorna: https://godhemszoo.se/produkt/na-world-aquarium/ Har ett special beställt 40 liters från NA World Aquarium opto white mycket snyggt limmat. Citera
danne031 Postat 23 september 2020 Postat 23 september 2020 15 timmar sedan, thomas5547 said: Tack! Ska verkligen kolla upp! Tips vidare på Jagefelt är att Kent i Nol använder sig av honom, jag försökte beställa direkt av Jagefelt men han var besvärlig så fick gå genom Kent Karet var inte 10/10 direkt men några större fel var det inte. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.